نسخه چاپی

صنعت نفت چراغ اول توسعه سواحل مكران را روشن كرد

صنعت نفت چراغ اول توسعه سواحل مکران را روشن کرد

سرپرست طرح پایانه نفتی جاسك گفت: صنعت نفت با اجرای طرح ملی و راهبردی گوره – جاسك، چراغ اول توسعه سواحل مكران را روشن كرد.

به گزارش نما ، وحید مالکی با بیان اینکه طرح انتقال نفت گوره به جاسک به‌طور مشخص برای تنوع‌بخشی به مبادی صادراتی، استفاده از ظرفیت‌های صادراتی سواحل دریای عمان و نزدیک شدن به مقاصد صادراتی کلید خورد، اظهار کرد: در این پروژه هم مانند بسیاری از طرح‌های اجراشده در جنوب کشور، حضور شرکت ملی نفت ایران، گام نخست برای توسعه منطقه مکران خواهد بود.

وی تصریح کرد: به‌طور معمول صنعت نفت پیش از بقیه سازمان‌های توسعه‌ای وارد منطقه می‌شود زیرا حضور صنایع نفتی، برای دیگر گروه‌ها جاذبه و دلگرمی ایجاد می‌کند، برای توسعه این منطقه هم برنامه‌ریزی شده است و با توجه به حمایت‌هایی که می‌شود ظرفیت‌های درآمدزایی خوبی را ایجاد می‌کند.

سرپرست طرح پایانه نفتی جاسک با یادآوری اینکه همه شرکت‌کنندگان در بخش پایانه صادراتی طرح گوره - جاسک ایرانی بودند که از میانن آنها کنسرسیومی از شرکت‌های مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی و گاما برنده شدند، تصریح کرد: شرکت‌های حاضر در این طرح با اجرای آن می‌توانند رزومه خود را درخشان و با شرکت‌های بین‌المللی رقابت کنند.

مالکی اجرای طرح ملی گوره - جاسک را در زمان محدود منحصربه‌فرد دانست و گفت: همه عوامل مورد نیاز این طرح با همتی مضاعف فراهم شدند تا بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر خط لوله با ایستگاه‌های بین‌راهی و پایانی در خشکی و تأسیسات ساحلی و دریایی ساخته و راه‌اندازی شود.

طرح انتقال نفت خام گوره جاسک، طرحی ملی و راهبردی است که با حمایت دولت و راهبری شرکت ملی نفت ایران و با هدف ایجاد ظرفیت انتقال یک میلیون بشکه نفت خام در روز، ذخیره‌سازی و صادرات آن از طریق پایانه جدید جاسک، تضمین استمرار صادرات نفت خام، تمرکززدایی از پایانه‌های صادراتی و متنوع‌سازی آن و توسعه پایدار و اشتغال‌زایی در سواحل مکران اجرا می‌شود که در این مرحله ظرفیت روزانه ۳۰۰ هزار بشکه نفت است و به‌تدریج تا یک میلیون بشکه افزایش می‌یابد.

شانا 

۱۴۰۰/۵/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...