نسخه چاپی

انتقاد از تسلیت احمدی نژاد در مجلس

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی اظهار كرد: اگر رییس جمهور نماینده مردم تمام ملت ایران است و از نردبان رای این ملت بالا رفته چرا به جای همدردی و تسلیت به خانواده‌های داغدار دانش آموزان ولاله‌های پرپرشده بروجنی و پیر انشهری برای قربانیان حادثه مدرسه‌ای در آمریكا پیام می‌فرستد؟

به گزارش نما به نقل از ایسنا، امید کریمیان در تذکری شفاهی در صحن علنی امروز مجلس خطاب به رییس جمهور گفت: سوالی که این روزها برای اکثر ملت ایران مطرح شده این است که شما به موجب اصل ۱۲۱ قانون اساسی سوگند یاد کرده‌اید خود را وقف ملت و اعتلای کشور نمایید.

وی ادامه داد: همچنین با پشتیبانی از حق و گسترش عدالت و پرهیز از هرگونه خودکامگی و حمایت از آزادگی و حرمت اشخاص در خدمت به مردم گام بردارید، اما آیا درست است که شما خود را نماینده تمام ملت ایران و نمایندگان مجلس را نماینده عده قلیلی از ملت می‌نامید؟

کریمیان با بیان این که این حرف خلاف اصل ۸۴ قانون اساسی و سوگندی است که رییس جمهور یاد کرده نسبت به تسلیت نگفتن و عدم همدردی وی با خانواده‌های داغدار دانش‌آموزان بروجنی و پیرانشهری انتقاد کرد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در تذکر دیگری به وزرای دفاع و کشور گفت: در حالی که این دو وزارت‌خانه اعلام کردند دولت کار پاک‌سازی میادین مین را در استان‌های کردستان، آذربایجان‌غربی و کرمانشاه به اتمام رسانده متاسفانه هر روز در شهرستان‌های مریوان و سروآباد شاهد انفجار مین و خسارت‌های جانی و مالی به افراد بی‌گناه به خصوص باغداران، کشاورزان و دامداران هستیم.

نماینده مردم مریوان وسروآباد با اشاره به حادثه ناگوار به شهادت رسیدن شش نفر از اکیپ مین‌روب در این مناطق اظهار کرد: از ۱۳۶ کیلومتر خطوط مرزی آلوده به مین در استان کردستان که کار پاک‌سازی آن از سال ۱۳۷۱ آغاز شده ۱۶ میلیون مین خنثی گردیده است، اما هنوز مین‌های زیادی باقی مانده و مردم از ترس جان ومال خود قادر به بهره‌برداری از اراضی زراعی خود نیستند.

وی یادآور شد: متوفیان و آسیب‌دیدگان این حادثه نیز با بی‌مهری مسوولین برای پرداخت دیه مواجه هستند.

۱۳۹۱/۱۰/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...