نسخه چاپی

رونمایی از سند سجلی پدر رهبر انقلاب

برای معرفی هویت شناسنامه‌ای مفاخر دینی و علمای برجسته آذربایجان سند سجلی پدر مقام معظم رهبری در تبریز رونمایی خواهد شد.

به گزارش نما به نقل از رسا، علی جعفری آذر، مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌شرقی امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران اظهار داشت: همزمان با روز ثبت احوال و با حضور آیت الله مجتهدشبستری، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی از سند شناسنامه‌ای مرحوم آیت‌الله سیدجواد حسینی‌خامنه‌ای، پدر معظم رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در تبریز رونمایی خواهد شد.


وی با بیان این‌که این اقدام در راستای تحقق یکی از برنامه‌های سازمان ثبت احوال تحت عنوان گنجینه مفاخیر و مشاهیر صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: برای معرفی هویت شناسنامه‌ای مفاخر دینی و علمای برجسته آذربایجان و تبریز به مناسبت‌های مختلف از سند شناسنامه‌ای آنان رونمایی می‌شود.


مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌شرقی ادامه داد: البته این اقدام برای ماخر دیگر عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، هنری، اقتصادی و ... استان نیز انجام می شود، چنان که پیش از این از سند تعدادی از سرداران آذربایجان در دوران دفاع مقدس رونمایی شده است، افزون بر این این‌که در ماه‌های گذشته از سند مرحوم آیت‌الله قاضی نیز پرده‎برداری شد.


جعفری‌آذر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که بعد از هتاکی استکبار جهانی به ساحت پیامبر اعظم(ص)، 65 نفر در استان نام خود را به نام محمد تغییر داده اند، اظهار داشت: اسامی این افراد عناوینی غیر از اسامی دینی بود و این حرکت فرهنگی پاسخی به اهانت‌های سردمداران ضداسلامی غرب بوده است.


وی با اشاره به این‌که این تعداد افراد به صورت خودجوش اقدام به تغییر نام کرده بودند، گفت: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، رونمایی از سامانه پیامک اداره کل ثبت احوال و تقدیر از چند نفر به صورت نمادین که اقدام به تغییر نام خود به محمد کرده‌اند از دیگر برنامه‌های اداره ثبت احوال در هفته جاری خواهد بود.


مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌شرقی در ادامه با بیان این‌که نسبت ازدواج به طلاق در استان 6.9 و در کشور 6.1 است، گفت: آذربایجان شرقی به لحاظ شاخص تعداد طلاق در کشور جایگاه ششم را دارد، به عبارتی متأسفانه در استان از هر هفت ازدواج یک مورد به طلاق منجر می شود.


جعفری‌آذر با بیان این‌که تعداد طلاق در 9 ماه گذشته سال جاری به نسبت مدت مشابه پاسال گذشته افزایش یافته است، گفت: تعداد طلاق های ثبت شده شهری 77 درصد و طلاق های روستایی 23 درصد بوده است.

۱۳۹۱/۱۰/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...