نسخه چاپی

دلیل عدم قرائت گزارش فوت ستاربهشتی

سخنگوی كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در توضیح دلیل قرائت نشدن گزارش فوت ستار بهشتی در جلسه علنی امروز (یكشنبه) مجلس گفت: از آنجا كه این گزارش در كمیسیون امنیت به تصویب نرسیده بود كمیسیون امروز صبح از هیات رییسه درخواست كرد تا این موضوع را از دستور خارج كند تا پس از قرائت گزارش در كمیسیون، مجددا این گزارش در صحن علنی قرائت گردد.

به گزارش نما، سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: گزارش فوت ستار بهشتی در حالی در دستور جلسه علنی امروز قرار گرفته بود که این گزارش در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی قرائت نشده بود.

وی توضیح داد: آقای دواتگری این گزارش را به هیات رییسه برای قرار دادن در دستور ارائه کرده بود و هیات رییسه به تبع آن این موضوع را برای قرائت در دستور هفتگی مجلس قرار داد؛ این در حالی است که این گزارش در کمیسیون قرائت نشده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه یادآور شد: گزارش فوت ستار بهشتی گزارش کمیسیون امنیت ملی است و به نام این کمیسیون باید در صحن قرائت شود؛ به همین دلیل کمیسیون امروز صبح از هیات رییسه درخواست کرد تا این موضوع را از دستور خارج کند. بعد از قرائت این گزارش در کمیسیون و به تصویب رسیدن آن، مطمئنا مجددا در دستور برای قرائت در صحن علنی اضافه خواهد شد.

نقوی‌حسینی در توضیح اینکه آیا قرائت نشدن گزارش در صحن علنی به عدم هماهنگی بوده است؟ گفت: ناهماهنگی رخ نداده است. گزارشی که آقای دواتگری به عنوان نماینده ویژه کمیسیون تهیه کرده گزارش درستی است و ایشان همین گزارش را به هیات رییسه ارائه کرده‌اند. صحبت ما این است که این گزارش باید به عنوان گزارش کمیسیون در صحن قرائت شود؛ موضوعی که قبل از آن باید به تصویب کمیسیون برسد.

وی ابراز امیدواری کرد که بعد از قرائت گزارش در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، این گزارش برای قرائت در صحن علنی در دستور مجلس قرار گیرد.

۱۳۹۱/۱۰/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...