نسخه چاپی

هشدار اسرائیل به حملات هكرهای ایرانی

سرویس امنیت داخلی اسراییل نسبت به آنچه حملات سطح بالای هكرهای ایرانی به زیرساخت های اسراییل خوانده ابراز نگرانی كرده است.

به گزارش نمابه نقل از ایران هسته ای، سرویس امنیت داخلی اسراییل نسبت به آنچه حملات سطح بالای هکرهای ایرانی به زیرساخت های اسراییل خوانده ابراز نگرانی کرده است.

خبرگزاری شین هوا روز جمعه اول دی 1391 (21 دسامبر 2012) هشدار داد که هکرهای ایرانی زیرساخت های اسراییل را از طریق حملات سایبری هدف گرفته اند.

این خبرگزاری از قول روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت نوشت واحد اطلاعات سیگنالی شین بت (سیگینت) این حملات را شناسایی کرده است.

در اواسط ماه نوامبر، در طول عملیات ستون ابر ارتش اسراییل در غزه، مقامات امنیتی اسراییل گفتند که هکرها حمله وسیع سایبری علیه وبسایت های دولتی به راه انداخته اند.

یک بیانیه ارتش اسراییل به نقل از یوال اشتاینتز وزیر دارایی اسراییل نوشته بود که از زمان آغاز اقدام نظامی برای توقف حملات موشکی، بیش از 44 میلیون حمله سایبری علیه سایت های دولتی شناسایی و خنثی شده است.

این بیانیه افزوده است که اکثر این حملات، سایت های مراکز امنیتی اسراییل، دفتر نخست وزیری، محل اقامت رییس رژیم اسرائیل و وزارت خارجه را هدف گرفته اند.

این گزارش اضافه می کند به دلیل افزایش تهدیدهای سایبری، مقام های امنیتی در اسراییل فورا دستور به قطع استفاده از فلش مموری ها و سایر دستگاه های ذخیره اطلاعات جداشدنی در رایانه های شبکه داخلی داده و اینترانت خود را نیز از اینترنت معمولی جدا کرده اند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل در اظهاراتی در ماه اکتبر درباره اقدامات اتخاذشده برای ایجاد دیواری محکم علیه تهدیدات سایبری گفت: «همان طور که (سامانه ضدموشکی) گنبد آهنین را برای مقابله با راکت ها و حصار امنیتی را برای جلوگیری از نفوذ داریم، قالب دفاعی مشابهی را نیز علیه حملات سایبری خواهیم داشت».

ارتش اسراییل یک واحد داخلی برای مقابله با حملات سایبری با سرمایه ای بالغ بر یک میلیارد شکل (26 میلیون دلار) تاسیس کرده است.

این مرکز در کنار سایر وظایف خود موظف شده است افراد با استعداد را از کشورهای خارجی جذب کند.

ایران تا کنون مسئولیت هیچ حمله سایبری به هدف هایی خارج از مرزهای خود را نپذیرفته اما مقام های غربی اذعان دارند که ایران توانمندی فوق العاده ای در این حوزه دارد.

کارشناسان در تهران عقیده دارند کشورهای غربی به دلیل وابستگی بیشتر به اینترنت در مقابل حملات سایبری بسیار آسیب پذیرتر از ایرانند.

۱۳۹۱/۱۰/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...