نسخه چاپی

عباس‌زاده مشكینی در گفتگو با نما:

فضای مجازی همچون سایر كشورها باید مدیریت شود

عکس خبري -فضاي مجازي همچون ساير کشورها بايد مديريت شود

سخنگوی كمیسیون امنیت ملی مجلس گفت:اعتقاد دارم عرصه فضای مجازی مانند سایر كشورها باید مدیریت شود و نباید رها باشد


محمود عباس‌زاده مشکینی در گفتگو با خبرنگار نما، درباره طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی اظهار داشت: شخصاً با وجود اینکه اعتقاد دارم عرصه فضای مجازی مانند سایر کشورها باید مدیریت شود و نباید رها باشد، اما معتقدم در شرایط کنونی که شاهد انتقال دولت هستیم و مشکلات و اولویت‌های مهم‌تری وجود دارد، زمان مناسبی برای تصویب طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی نبود که این موضوع را در جلسه‌ای با 40 نماینده هم به صراحت مطرح کردم.

وی گفت: بنده به نوبه خودم مخالف تصویب این طرح هستم و حتی با اصل 85 شدن این طرح به شدت مخالفت کردم. من معتقدم در مقطع فعلی فرآیند جامعه‌پذیری این قضیه در جامعه ما هنوز طی نشده است و ضروری بود که نمایندگان و کمیسیون‌‎های مربوطه مجلس ابتدا بسترهای جامعه‌پذیری این طرح را فراهم می‌کردند و سپس به تصویب این طرح مبادرت می‌ورزیدند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به هرحال اگر در هر قضیه یا موضوعی افکار عمومی کشور به خوبی توجیح شوند، طبیعتاً تصویب و اجرای یک طرح آسان خواهد شد و هزینه‌های به مراتب کمتری در پی دارد.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی برای اصلاح به کمیسیون‌های تخصصی سپرده شده است، گفت: قرار است در خصوص سرنوشت طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی در کمیسیون‌های تخصصی تصمیم‌گیری شود و فعلاً بدون اصلاحات اساسی به مرحله اجرا درنخواهد آمد.

عباس‌زاده مشکینی بیان کرد: طراحان این طرح ابتدا باید فرآیند جامعه‌پذیری طرح را تعیین می‌کردند، ولی چون این طرح از جامعه‌پذیری برخوردار نیست، بعید است طرح موفقی باشد.

او معتقد است که نمایندگان در شرایط کنونی باید به جای تصویب چنین طرحی به مردم در خصوص وضعیت شاخص‌های پولی و اقتصادی و اینکه دولت سیزدهم در چه شرایطی روی کار خواهد آمد، توضیح می‌داد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این مطلب که در شبکه جهانی اینترنت اصل بر رقابت است، گفت: اگر رقابت، قانون‌مداری و انصاف در فضای مجازی وجود داشته باشد، قطعاً مردم به سمت استفاده از پلتفرم‌های داخلی تمایل خواهند داشت، اما چون رقابت وجود ندارد، مردم به سمت پلتفرم‌های خارجی گرایش پیدا خواهند کرد.

۱۴۰۰/۵/۱۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...