نسخه چاپی

جعفر قادری در گفتگو با نما:

طرح صیانت از فضای مجازی به‌ دنبال انسداد پلتفرم‌های خارجی نیست / این طرح دیر یا زود باید تصویب می‌شد

عکس خبري - طرح صيانت از فضاي مجازي به‌ دنبال انسداد پلتفرم‌هاي خارجي نيست / اين طرح دير يا زود بايد تصويب مي‌شد

عضو كمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت:مجلس به دنبال مسدودسازی یا محدودسازی هیچ پلتفرمی نیست و این طرح مانعی برای مشاغل به حساب نمی‌آید.


جعفر قادری در گفتگو با خبرنگار نما، درباره طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی اظهار داشت: اینکه خلأهای قانونی در رابطه با فضای مجازی باید برطرف شود، شکی در آن نیست، اما متأسفانه جوی مخرب و غیرمنصفانه‌ای علیه طرح مجلس به راه افتاده است که اصلاً مناسب و مساعد نیست؛ چون به هر حال دیر یا زود چنین تصمیمی در خصوص فضای مجازی باید اتخاذ می‌شد تا این فضا از رهاشدگی خارج می‌شد.

وی گفت: ما اگر می‌خواهیم فضای مجازی به محلی امن برای فعالیت‌های روزانه تبدیل شود و اینکه توسعه روزافزون داشته باشد و نیز مرزهای اقتصادی، دینی و اجتماعی ما مورد خدشه قرار نگیرد، ناگزیر باید این طرح به تصویب می‌رسید و دوست و دشمن هم به این قضیه باور دارند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در همه کشورها برای فضای مجازی و کنترل آن و نیز حمایت از پلتفرم‌های داخلی، قوانینی را وضع کرده‌اند، یادآور شد: چطور ما برای حمایت از خودروی داخلی می‌آییم واردات خودرو را محدود می‌کنیم و یا برای حمایت از لوازم خانگی برای واردات نمونه‌های مشابه مالیات و گمرک تعیین می‌کنیم اما چرا نباید چنین قوانینی برای حمایت از پلتفرم‌های داخلی و سامان‌بخشی به وضعیت فضای مجازی، قانون مناسب وضع نشود؟

قادری خاطرنشان کرد: اخیراً صفحات برخی نمایندگان و رئیس قوه قضائیه ایران در اینستاگرام مسدود شد. اینکه کلید کنترل فضای مجازی کشورمان در اختیار سایرین باشد، این شیوه مملکت‌داری نیست.

او به مردم حق داد که نسبت به مسدودسازی یا برخی شایعات مطرح، دغدغه‌هایی داشته باشند و به مردم اطمینان داد که مجلس به دنبال مسدودسازی یا محدودسازی هیچ پلتفرمی نیست و این طرح مانعی برای مشاغل به حساب نمی‌آید.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نان برخی‌ها در رهاشدگی فضای مجازی است تا هر تهدیدی را متوجه کشور کنند و هزینه‌ها را برای کشور و مردم افزایش دهند، اما این طرح علاوه بر حفظ حقوق کاربران، گامی مثبت در راستای صیانت توانمندی‌های داخلی است.

قادری تأکید کرد که برای مردم سرعت، امنیت و سلامت فضای مجازی مهم است به خصوص آنهایی که به دنبال فعالیت اقتصادی در این فضا هستند نه ولنگاری فضای مجازی.

او با اشاره به استفاده از ظرفیت اصل 85 گفت: اگر ما بخواهیم طرحی را به صورت عادی در صحن مجلس بررسی کنیم مدت زمان طولانی را باید صرف بررسی طرح کرد، اما اگر از ظرفیت اصل 85 استفاده شود بسیاری از قوانین مرتبط با تولید و اشتغال و حمایت از توانمندی داخلی سریعاً تعیین تکلیف می‌شود.

۱۴۰۰/۵/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...