نسخه چاپی

برگزاری سومین دادگاه قانون احیاءشده جرم سیاسی/ حسام‌‌الدین آشنا مجرم شناخته شد

عکس خبري -برگزاري سومين دادگاه قانون احياءشده جرم سياسي/ حسام‌‌الدين آشنا مجرم شناخته شد

در روز یكشنبه دهم مرداد ماه ۱۴۰۰ در شعبه ۶ دادگاه كیفری یك استان تهران پرونده جرم سیاسی متهم حسام الدین آشنا به اتهام نشر اكاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی به ریاست قاضی شقاقی رسیدگی شد.


به گزارش نما، در روز یکشنبه دهم مرداد ماه ۱۴۰۰ در شعبه ۶ دادگاه کیفری یک استان تهران پرونده جرم سیاسی متهم حسام الدین آشنا به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی به ریاست قاضی شقاقی رسیدگی شد.

احمد مومنی راد، سخنگوی هیات منصفه جرایم مطبوعاتی و سیاسی بیان کرد: در دو شکایت این پرونده قبلا در شعبه نهم دادگاه کیفری استان تهران رسیدگی شده بود و بعد از اعتراض متهم دیوان عالی کشور آنرا به شعبه هم عرض (شعبه ششم) عودت داد.

وی بیان داشت: دادگاه با حضور هیات منصفه‌ای غیر از اعضای دادگاه قبلی شروع شد و پس از سخنان رئیس دادگاه نماینده مدعی العموم به شرح کیفرخواست پرداخت.

سخنگوی هیات منصفه جرایم مطبوعاتی و سیاسی تصریح کرد: با توجه به عدم حضور متهم وکیل او به صورت مبسوط و تفصیلی به دفاع از او پرداخت و سپس متهم با تاخیر ۴۰ دقیقه‌ای وارد شد و دفاعیات خود را مطرح کرد و بعد از خاتمه دادگاه هیات منصفه جرایم سیاسی وارد شور شد و پس از اتمام شور رای گیری به عمل آمد.

مومنی راد خاطرنشان کرد: هیات منصفه در یک اتهام و دو شکایت متهم را با اکثریت آرا مجرم دانست و ضمنا با اکثریت آرا متهم را مستحق تخفیف دانست.

۱۴۰۰/۵/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...