نسخه چاپی

كشتار علویان آزادی بیان است!

عکس خبري -كشتار علويان آزادي بيان است!

«شیخ معاذ خطیب»رهبر ائتلاف سوریه در اظهاراتی شنیع و عجیب كشتار دسته جمعی علوی های سوریه را نوعی آزادی بیان دانست!

به گزارش نما، شبستان به نقل از سیریان تلغراف نوشت: « شیخ معاذ الخطیب» رهبر ائتلاف سوریه گفت: کشتار دسته جمعی علوی ها سوریه آزادی بیان است.

این اظهارات درحالی عنوان شده است که میزان نیت جنایتکارانه این ائتلاف که از سوی دوست اسرائیل شان حمایت می شوند تا بافت ملی سوریه را متلاشی کنند، آشکار می شود.

بسیاری از رهبران مخالف سوریه به طایفه های غیر سنی روی آوردند و به پیوستن به مخالفان دعوت کردند تا آنها انتقام خود را بگیرند و پس از سرنگونی نظام وجودشان در سوریه جدید حفظ شود.

گروه های مخالف حمایت شده از سوری ناتو، کشتارهای شنیعی در حق مردم سوریه با گرایش های مختلف انجام دادند و در آغاز کار به گونه ای صحنه سازی کردند که به دیگران القا کنند که این اقدام را نیروهای امنیتی و ارتش سوریه مرتکب شده است، اما پس از گذشت مدتی گروه های مخالف کشتار عقرب را ریف حماة انجام دادند.

این کشتار که در حق کودکان مرتکب شدند، وجدان ملی سوریه سوریه به لرزه درآورد که غرب به خشونت طایفه ای در سوریه که در طول تاریخ به عنوان نمونه منحصربفرد شهروندی و برادری در این منطقه پراضطراب متمایز بود، دامن می زند.

روزنامه ایندیپندنت پیش از این در گزارشی نوشته بود که احمد یکی از علویان سوریه که با خبرنگار این روزنامه با چشمان گریان مصاحبه می‌کرده؛ گفته است: چرا گمان می‌کنند که چون علوی‌ هستیم باید از ما انتقام بگیرند. آنها به ما می‌گویند نیروهای ارتش سوریه ما را می‌کشد ما هم شما را می‌کشیم.

بنا به گزارش، این نگرانی فقط متوجه طایفه علوی نیست، بلکه مسیحیان نیز به شدت از رفتارهای انتقام‌آمیز اهل تسنن وحشت دارند.

در حال حاضر اقلیت‌های دینی به ویژه علوی‌ها، مسیحیان، ارمنی‌ها و دروزی‌ها همچنان از بشار اسد حمایت می‌کنند. نزدیک به 70 درصد جمعیت سوریه را اهل تسنن، 12 درصد علوی‌ها و مابقی را نیز اقلیت‌های مذهبی دیگر تشکیل می‌دهند. مسیحیان از قدرت گرفتن اسلام‌گرایان افراطی به شدت واهمه دارند به ویژه که القاعده نیز به طور رسمی در خط مخالفان با نظام بشار اسد وارد عمل شده است.

۱۳۹۱/۱۰/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...