نسخه چاپی

سه عامل رشد قیمت نفت ایران

عکس خبري -سه عامل رشد قيمت نفت ايران

قیمت نفت سبک ایران در آسیا با رشد حدود دو دلاری طی سه روز به مرز 125 دلار و 61 سنت رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، گزارش جدیدی که امور بین الملل شرکت ملی نفت منتشر کرده است، حاکی است: قیمت نفت سبک ایران در آسیا در تاریخ 9 مارس به 125 دلار و 61 سنت افزایش یافت که در مقایسه با قیمت 123 دلار و 81 سنت روز ششم مارس حدود دو دلار افزایش داشته است.

همچنین نفت خام سبک ایران نهم مارس برای عرضه در بازارهای شمال غربی اروپا، حوزه مدیترانه و آفریقای جنوبی به ترتیب به 124 دلار و 34 سنت، 122 دلار و 29 سنت و 124 دلار و 4 سنت به مشتریان خارجی تحویل داده شده است.

میانگین قیمت نفت خام صادراتی ایران از ابتدای ماه مارس 2012 میلادی تاکنون حدود 122 دلار و 03 سنت به مشتریان خارجی تحویل داده شده است.

قیمت نفت خام سنگین ایران برای عرضه در بازارهای آسیا، شمال غربی اروپا، حوزه مدیترانه و آفریقا به ترتیب به 124 دلار و 9 سنت، 122 دلار و 99 سنت و 120 دلار و 89 سنت و 122 دلار و 69 سنت معامله شده است.

بنابراین گزارش، قیمت نفت خام آمریکا در این روز به 107 دلار و 40 سنت و قیمت نفت برنت نیز به 125 دلار و 98 سنت افزایش یافت.

به گزارش فارس، امور بین الملل شرکت ملی نفت در تحلیل خود از بازار جهانی نفت در این روز افزود: افزایش اشتغال در ایالات متحده آمریکا موجی از خوش بینی نسبت به بهبود اوضاع اقتصادی را به همراه آورد که به تبع آن بازارهای جهانی نفت خام برای سومین روز متوالی شاهد افزایش قیمت بودند. آمارها نشان می دهد که در ماه فوریه 227 هزار فرصت شغلی در این کشور ایجاد شده و نرخ بیکاری را به 8.3 درصد کاهش داد.

انعکاس این خبر به حدی گسترده بود که بر تأثیر افزایش ارزش دلار آمریکا بر بازارهای سهام غلبه نمود. البته پشتیبانی بازار نفت از دو عامل دیگر نیز نشأت می گرفت.

داده های آماری چین حاکی از تنزل نرخ تورم این کشور در ماه فوریه بوده است. صعود قیمت ها در دومین مصرف کننده نفت جهان موجب تغییراتی در سیاست های پولی این کشور شده بود که نگرانی از کاهش مصرف نفت را به دنبال آورده بود. دومین عامل مربوط به پذیرش سرمایه گذاران بخش خصوصی یونان در خصوص معاوضه طلب های آنان با اوراق قرضه بود. این حرکت به اثر بخشی اقدامات اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول برای نجات یونان کمک بسیاری نمود.

۱۳۹۰/۱۲/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...