نسخه چاپی

دولت رئیسی اهل تعامل با جهان است/ خطوط قرمز در مذاكرات حفظ شود

عکس خبري -دولت رئيسي اهل تعامل با جهان است/ خطوط قرمز در مذاکرات حفظ شود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت آینده اهل تعامل و گفتگو با كشورهای دنیاست اما باید خطوط قرمز نظام جمهوری اسلامی در مذاكرات حفظ شود.


به گزارش نما، سید علی یزدی‌خواه، درباره رویکرد دولت سیزدهم در عرصه سیاست خارجی، گفت: قطعاً دولت آینده به دنبال مشارکت در امنیت و صلح جهانی و منطقه‌ای خواهد بود.

وی بیان کرد: دولت بعدی قطعا با رعایت مصالح ملی و حقوق مردم، اهل تعامل، گفتگو و پیشبرد اسناد و همکاری‌های مشترکی است که بین ایران و سایر کشورهای دنیا امضا شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: موید این مسئله آن است که رئیس جمهور منتخب در اولین نشست مطبوعاتی خود گفت که ما اهل تعامل با دنیا و به دنبال کاهش اختلافات و تنش‌ها در سطح منطقه و جهان هستیم.

یزدی‌خواه تاکید کرد: دولت مردمی حتما در مذاکرات، عزت و مصلحت جمهوری اسلامی ایران را مورد توجه قرار می‌دهد و جزو پیش‌نیازهای هر مذاکره‌ای این است که عزت و مصالح ملی در نظر گرفته شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اظهارات روحانی مبنی بر اینکه قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران مانع عدم رفع تحریم‌ها شد، گفت: هشت سال کشورمان معطل گفتگو و مذاکره با غربی‌ها بود و تا زمانی که قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران مصوب نشده بود، اروپایی‌ها پای میز مذاکره هم نمی‌آمدند و تصویب این قانون در مجلس باعث شد که طرف مقابل پای میز مذاکره بیاید.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون مجلس لازم‌الاجراست، گفت: روحانی همواره حرف‌های ضد و نقیض می‌زند. وی بارها گفت که دیوار تحریم ترک خورده و مراودات مالی ما با جهانیان از سر گرفته شد اما در واقعیت این اتفاق نیفتاد. وی فقط گفتار درمانی کرد در حالی که گفتار درمانی راه حل مشکلات کشور نیست.

وی اظهار داشت: از گفتگوهای سازنده دولت جدید با طرف‌های مقابل استقبال می‌کنیم چرا که ما در یک جامعه جهانی زندگی می‌کنیم و ناچار به ارتباط با دیگران هستیم اما باید خطوط قرمز نظام جمهوری اسلامی در مذاکرات حفظ شود و مورد توجه قرار گیرد.
منبع: مهر

۱۴۰۰/۵/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...