نسخه چاپی

فرانسه هم حریف آمریكا نشد؛ چهارمین قهرمانی متوالی در بسكتبال المپیك

عکس خبري -فرانسه هم حريف آمريکا نشد؛ چهارمين قهرماني متوالي در بسکتبال المپيک

تیم ملی بسكتبال آمریكا توانست با غلبه بر فرانسه برای چهارمین بار متوالی قهرمان المپیك شود.


به گزارش نما، دیدار نهایی بازی‌های بسکتبال المپیک توکیو امروز (شنبه) بین تیم‌های آمریکا و فرانسه از ساعت ۷ برگزار شد و در پایان ستاره‌های آمریکا توانستند با نتیجه ۸۷ بر ۸۲ حریف خود را شکست داده و برای چهارمین بار متوالی قهرمان المپیک شوند.

ستاره‌های بسکتبال آمریکا که در بازی‌های مرحله گروهی نتیجه را به فرانسه واگذار کرده بودند، به قصد انتقام در فینال پای به میدان گذاشتند تا برای چهارمین بار متوالی قهرمان المپیک شوند.

آمریکایی‌ها در کوارتر نخست این بازی توانستند با نتیجه ۲۲ بر ۱۸ پیش افتاده و در ادامه نیز کوارتر دوم را با نتیجه نزدیک ۲۲ بر ۲۱ به پایان رساندند تا در مجموع نیمه نخست با نتیجه ۴۴ بر ۳۹ پیروز بازی باشند.

کوارتر سوم بازی نیز با نتیجه ۲۷ بر ۲۴ به سود آمریکا به پایان رسید تا این تیم به قهرمانی نزدیک و نزدیک تر شود. کوارتر چهارم و جذابترین کوارتر این بازی با بازی نزدیک دو تیم و با نتیجه ۱۹ بر ۱۶ به سود فرانسه همراه بود اما این شاگردان «گرگ پاپوویچ» بودند که توانستند در مجموع پیروز بازی شوند.

«کوین دورانت» از آمریکا توانست با ثبت رکورد ۲۹ امتیاز، ۶ ریباند و ۳ پاس منجر به گل به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شود. از تیم فرانسه نیز «ناندو دِ کولو» با کسب ۱۲ امتیاز، ۵ ریباند و ۷ پاس منجر به گل به عنوان بهترین بازیکن تیمش انتخاب شد.

تیم بسکتبال ایران نیز در مرحله گروهی این بازی ها با تیم های آمریکا، فرانسه و جمهوری چک هم‌گروه بود و با سه شکست نتوانست از گروه خود صعود کند.

آمریکا با این مدال طلا به سی و دومین طلای خود در المپیک توکیو رسید و اختلاف خود را با چین به عدد پنج رساند.
منبع: ایرنا

۱۴۰۰/۵/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...