نسخه چاپی

5 برنده قرعه‌كشی لیگ قهرمانان اروپا

قرعه‌كشی لیگ قهرمانان هفته پیش انجام شد، اما چه كسانی برنده این قرعه‌كشی می‌توانند باشند؟

به گزارش نما، مراسم قرعه‌کشی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، پنجشنبه هفته پیش در شهر نیون سوئیس برگزار شد و 16 تیم حاضر در این مرحله از مسابقات حریفان خود را شناختند.

اما چه کسانی برنده این قرعه‌کشی می‌توانند باشند؟

طرفداران

طرفداران روزهایی پرهیجان پیش رو دارند. در مرحله گروهی تنها چهار تیم سید یک در مرحله قرعه‌کشی توانستند در گروه خود اول شوند. به این ترتیب تیم‌های دیگری به عنوان تیم‌های برتر اروپایی معرفی می‌شوند. قرعه‌کشی مرحله یک‌هشتم نهایی هم به زیان تیم‌هایی شد که نتوانستند در گروه خود اول شوند و هم به ضرر برخی از آنها که با آسانی خجالت‌آوری توانستند در گروه خود اول شوند.
به‌ویژه آرسنال و میلان نتوانستند در گروه‌های نسبتا آسان خود اول شوند و این در حالی است که منچستریونایتد باید از خود بپرسد چطور در شرایطی که اول از همه و آسان‌تر از همه صعود کرد پاداشش را با سفر به سانتیاگو برنابئو می‌گیرد.
اما این یعنی طرفداران می‌توانند دیدارهای رودرروی بهترین تیم‌های اروپایی را ببینند و این برایشان جذاب خواهد بود.

1.jpg




خوزه مورینیو

در سال 2004 بود که مربی پرتغالی تازه‌کاری به اولدترافورد رفت و با تیم پورتو در مرحله یک‌هشتم نهایی منچستریونایتد را حذف کرد. از ژوزه مورینیو در همان هنگام هم مانند حالا به عنوان جانشین احتمالی سر الکس فرگوسن نام برده می‌شد. اما او از آن زمان تاکنون دو بار لیگ قهرمانان را فتح کرده و بارها با چلسی، اینتر و اخیرا هم رئال مادرید افتخارات داخلی کسب کرده. تردید نکنید که رئال از این قرعه خوشحال‌تر از یونایتد است. آنها پس از این که در گروه خود دوم شدند و بروسیا دورتموند اول شد، دنبال چنین فرصتی می‌گشتند.
منچستریونایتد پس از صدرنشینی در گروه آسانی که گالاتاسرای نزدیک‌ترین رقیبشان بود انتظار داشت قرعه آسان‌تری در مرحله حذفی نصیبش شود که نشد. یونایتد هنوز به محک گذاشته نشده و اکنون باید بازی خود را بسیار بیشتر از این ارتقا بخشد. مورینیو یک بار نشان داد شرایط مربی شدن در یونایتد را دارد. اکنون پس از حدود یک دهه، و با رسیدن فرگوسن به سال‌های پایانی دوران مربی‌گری‌اش، این می‌تواند سرآغاز حضورهای پیاپی ژوزه در اولدترافورد باشد. سناریست‌های آقای خاص گره جذاب دیگری به داستان او افزوده‌اند.

2.jpg




یوونتوس

برخلاف یونایتد، این همان قرعه‌ای بود که باید نصیب تیم‌های اول می‌شد. مانند این بود که قرعه‌ها را در اختیارتان قرار دهند و از شما بخواهند تیمی را انتخاب کنید که به‌سختی از مرحله گروهی جان سال مبه در برده. یوونتوس به‌شدت بیشتر از سلتیک بخت صعود دارد چون اخیرا به عنوان غولی اروپایی احیا شده و کیفیت بالای بازیکنان آنها سلتیک را نابود می‌سازد. اما قهرمان اسکاتلند هم توهمی ندارد. آنها بی‌تردید همان تیمی بودند که هر تیمی آرزوی بازی با آنها را داشت و خودشان این را می‌دانند.
اما البته آنها بارسلونا را برده‌اند و با شهامت و بی‌باکی بازی خواهند کرد. اگر سلتیک از بازی خانگی خود بدون ضربه‌ای سخت جان سالم به در ببرد، مردان نیل لنون به این نتیجه خواهند رسید که راهیابی به دور بعد هم امکان‌پذیر است. آمار آنها در خارج از خانه، به جز برد در خانه اسپارتاک مسکو، نقطه ضعفشان بوده و یوونتوس این را خوب می‌داند. اما سلتیک می‌خواهد با اعتماد به نفس بیشتری در اروپا بازی کند. اگر یوونتوس اسیر شهامت این تیم شود شاید بازیکنان این تیم بگویند کاش قرعه بهتری نصیبشان می‌شده.

3.jpg




بایرن مونیخ

انگار قرعه‌کشی لیگ قهرمانان با آرسن ونگر شوخی دارد. آنها یک بار به بارسلونا خوردند – تیمی پر از ستارگان پرورش‌یافته در خانه که تعهدی بلندمدت به تیمی دارند که آنها را پرورش داده. این بار آنها به بایرن مونیخ می‌خورند، باشگاهی که به عنوان بخشی از بوندس‌لیگا از مدیریت مالی قدرتمند خود و ترکیب دانش‌آموختگان آکادمی باشگاه با ستارگان موفق تیم اصلی سود می‌برد.
ترکیب این دو باشگاه همان مدلی می‌شود که ونگر آن را راه پیشرفت در فوتبال می‌داند. نه این که مانند پاری سن ژرمن، منچسترسیتی و دیگران پول خرج کنید. اما رویای او در راه ساختن اتوپیایش در آرسنال با چالش‌های فراوانی روبرو است. آن هم در شرایطی که انگار لیگ قهرمانان به ونگر می‌گوید: «حریفت را بنگر، این تیم می‌توانست تیم تو باشد!»
از سلطه لیگ برتر در اروپا به‌حدی کاسته شده که بایرن را می‌توان به‌آسانی بخت اول صعود دانست. اگر بازیکنان آرسنال در این تیم می‌ماندند ماجرا فرق می‌کرد. اما اکنون یوپ هاینکس و شاگردانش با خیالی آسوده به فکر بازی در ورزشگاه امارات هستند.

4.jpg




پاری سن ژرمن

مدت‌ها بود که پاری سن ژرمن در مرحله حذفی چندان دیده نمی‌شد. آنها در نیمه‌نهایی سال 1995 به میلان باختند و دیگر مانند آن سال به فتح لیگ قهرمانان نزدیک نشدند. اما این بار آنها احتمالا دست کم به مرحله یک‌چهارم می‌رسند. والنسیا از گروهی صعود کرد که بایرن مونیخ را داشت، اما آنها باته بوریسوف و لیل هم مقابل آنها حرف خاصی برای گفتن نداشتند. بازی با پاری سن ژرمن بسیار متفاوت خواهد بود.

5.jpg


این نبرد بین ثروتمندترین تیم رقابت‌ها، با مربی‌ای سرشار از تجربه در زمینه لیگ قهرمانان، با احتمالا فقیرترین تیم این رقابت‌هاست که تازه مربی‌اش را هم عوض کرده! والنسیا در خانه سایه‌ای از تیمی نشان داده‌اند که فصل‌های پیش پشت سر بارسلونا و رئال مادرید حرکت می‌کرد. اما پاری سن ژرمن فرم لیگ خود را به‌خوبی در اروپا نگه داشته است، البته به جز لغزش‌های گاه و بیگاهی که دارد. این قرعه برای پاریسی‌ها خوب بوده اما شاید بقیه اروپایی‌ها تمایل داشتند تیم دیگری به پی اس جی می‌خورد. آنها با کارلو آنچلوتی، تیاگو سیلوا، زلاتان ایبراهیموویچ و احتمالا لوکاس مورا آماده رقابت با هر تیمی هستند.

۱۳۹۱/۱۰/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...