نسخه چاپی

36هزار نظامی مسئول تامین امنیت كربلا

ستاد فرماندهی عملیات بخش فرات مركزی اعلام كرد كه در مراسم اربعین حسینی امسال بیش از 36 هزار نیروی امنیتی مسئولیت حفظ جان زوار امام حسین (ع) را بر عهده دارند.

به گزارش نما، فارس به نقل از پایگاه خبری المسلة نوشت: عثمان الغانمی فرمانده مقر عملیات فرات مرکزی با اعلام اینکه بیش از 36 هزار نیروی امنیتی مسئول تامین امنیت کربلا در مراسم اربعین حسینی هستند، تاکید کردند که در عملیات پیش‌دستانه بیش از 66 متهم بازداشت شده اند.

وی در کنفرانس خبری خود در مورد اقدامات امنیتی به مناسبت اربعین حسینی تاکید کرد که بخش‌های امنیتی از عرصه‌های سیاسی و رویکردهای گروه‌ها و فراکسیون‌های مختلف تاثیر نمی پذیرند، چرا که مستقل و بی‌طرف هستند.

وی با اشاره به عملیات پیش دستانه نیروهای امنیتی که بیش از 9 ساعت به طول انجامید، گفت که در مناطق شمالی کربلا شامل جرف الصخر و اسکندریه و الحصوه و اللطیفیه که مناطق تهدید برای زایران هستند، این عملیات انجام شده و بیش از 66 نفر در آن بازداشت شده‌اند که همگی از اعضای القاعده هستند.

الغانمی این عملیات را ممتاز و بی سابقه خواند و تاکید کرد که در این عملیات موادی به دست آمده که برای ساخت بمب‌های دست ساز و کپسول های گاز آماده انفجار و بمب‌های دست ساز و سلاحهای متوسط و سنگین و موشک‌اندازها مورد استفاده قرار می‌گیرد، مقادیری ماده انفجاری سی 4 و تی ان تی نیز در این مناطق کشف شده است.

وی با اشاره به پوشش امنیتی مسیرهای منتهی به کربلا گفت که این عملیات در دو مرحله انجام می‌شود که از استان های الحزام و اطراف کربلا و الدیوانیه و نجف و بابل آغاز می‌شود و پروازهای فشرده‌ای در این مناطق انجام خواهد شد و هواپیماهای شناسایی در طول شب نیز به عملیات خود ادامه خواهند داد، مرحله دوم در 4 روز آخر منتهی به اربعین خواهد بود که اقدامات امنیتی در مرکز کربلا فشردگی بیشتری خواهد داشت.

از سوی دیگر سرتیپ احمد زوینی فرمانده پلیس کربلا در مورد گروه‌های مشارکت کننده در تامین امنیت کربلا گفت که بخش‌های امنیتی که در این طرح مورد استفاده قرار گرفته اند، شامل وزارت دفاع و وزارت کشور و شش گردان از نیروهای ضد شورش و نیروهای دیگر هستند که با تجهیزات پیشرفته در این عملیات حضور دارند.

مراسم اربعین امام حسین (ع) از زمان سقوط صدام حسین رئیس جمهور رژیم بعث عراق با شکوه فراوان انجام می‌شود و همه ساله میلیون‌ها نفر برای شرکت در این مراسم عازم کربلا می‌شوند. استاندار کربلا پیش‌بینی کرده است که امسال کربلا در این ایام میزبان 15 میلیون زائر باشد.

۱۳۹۱/۱۰/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...