نسخه چاپی

شكایت عراق از تركیه در سازمان ملل

یكی از نمایندگان پارلمان عراق، با اشاره به تلاش تركیه برای ایجاد اختلافات طایفه‌ای و تبعیض نژادی در عراق، شكایت علیه این كشور را در سازمان ملل خواستار شد.

به گزارش نما به نقل از فارس، عالیه نصیف از نمایندگان پارلمان عراق و عضو ائتلاف «العراقیة الحرة»، (العراقیه آزاد) با اشاره به تلاش ترکیه برای ایجاد اختلافات طایفه ای در عراق، دولت و وزارت خارجه را به شکایت از ترکیه در سازمان ملل فراخواند.

نصیف با صدور بیانیه ای اعلام کرد: «رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه، تاکید دارد که در مورد عراقی ها با رویکرد طایفه ای سخن بگوید بدون اینکه برای گروههای مردمی عراق، احترامی قائل باشد.

وی افزود: بر کسی پوشیده نیست که ترکیه در پس پرده، در تلاش برای ایجاد اختلافات طایفه ای و تحقق دستور کار مورد نظر خود است.

این نماینده پارلمان عراق اظهار داشت: دخالت های ترکیه در عراق که مبتنی بررویکردهای طایفه ای است، با توافقنامه های بین المللی و معاهدات حقوق بشر مبنی بر ممنوعیت تبعیض نژادی و طایفه ای در تعارض است و از اصول و ارزشهای اخلاقی و حسن همسایگی به دور است.

وی بر لزوم شکایت قضائی دولت و وزرات خارجه عراق از ترکیه در سازمان ملل به دلیل تلاش برای اختلافات طایفه ای در عراق، تاکید کرد.

۱۳۹۱/۱۰/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...