نسخه چاپی

آتش سوزی های طبیعیِ امسال، كابوسی برای مردم یونان

آتش سوزي هاي طبيعيِ امسال، کابوسي براي مردم يونان

در حالی كه آتش سوزی های طبیعی در یونان با شدت ادامه دارد، نخست وزیر این كشور می گوید: تابستان امسال به "كابوسی" برای این كشور بدل شده است.

به گزارش نما ، هزاران نفر از مناطقی که هنوز درگیر آتش سوزی هستند، تخلیه و بیش از هزار مامور آتش نشانی برای مهار آتش مستقر شده اند.

این کشور شاهد بدترین موج گرما در ۳۰ سال اخیر است.

مقام ها هشدار داده اند که خطر آتش سوزی های بیشتر در بسیاری از مناطق از جمله آتن و کِرِت زیاد است.

براساس داده های "سیستم اطلاعاتی آتش سوزی های جنگلی اروپا" در ۱۰ روز اخیر بیش از ۵۶ هزار هکتار در یونان سوخته است.

ده ها آتش سوزی طبیعی در ۲۴ ساعت گذشته شروع شده که بزرگترین آنها در اِویا - دومین جزیره بزرگ یونان - و برخی نواحی منطقه پلوپونز از جمله آرکادیا و المپیا، زادگاه بازی های المپیک، است.

از روز پنجشنبه هزاران نفر مجبور به ترک ناحیه شده اند اما روز شنبه شعله ها عقب نشینی کرد. با این حال وزش بادهای شدید پیش بینی می شود و بنابراین احتمال شعله ور شدن مجدد این آتش وجود دارد.

شماری از کشورها به یونان پیشنهاد کمک داده اند. ماموران آتش نشانی از بریتانیا، فرانسه، رومانی، سوئیس و کشورهای دیگر به ناحیه اعزام شده اند.

در ترکیه هم دولت برای مهار چند آتش سوزی طبیعی در تقلا بوده و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری این کشور آن را بدترین آتش سوزی های ترکیه توصیف کرده است.

ده ها هزار هکتار در استان های مجاور مدیترانه و دریای اژه سوخته است.

با تغییر اقلیم خطر داغ و خشک شدن هوا که عامل آتش سوزی است بیشتر شده است.

بنابر گزارش بی بی سی، دمای سیاره ما از زمان انقلاب صنعتی ۱.۲ درجه سانتیگراد بالا رفته و در صورتی که دولت ها تصاعد گازهای گلخانه ای را به شدت کاهش ندهند همچنان گرمتر خواهد شد.

ایسنا 

۱۴۰۰/۵/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...