نسخه چاپی

واكسیناسیون آنفلوآنزا احتمال سكته ناشی از كرونا را كاهش می‌دهد

عکس خبري - واکسيناسيون آنفلوآنزا احتمال سکته ناشي از کرونا را کاهش مي‌دهد

نتایج بررسی‌ های جدید نشان می‌دهد، احتمال بروز حمله قلبی و سكته مغزی ناشی از ابتلا به كرونا با واكسن آنفلوآنزا كاهش می‌یابد.

به گزارش نما، نتایج بررسی‌های جدید نشان می‌دهد، احتمال بروز حمله قلبی و سکته مغزی ناشی از ابتلا به کرونا با واکسن آنفلوآنزا کاهش می‌یابد و تزریق این واکسن ممکن است دربرابر این عوارض محافظ باشد.

به گفته محققان، طی یک هفته پس از تشخیص کووید ۱۹ خطر اولین حمله قلبی سه تا هشت برابر و خطر سکته اولیه به دلیل انسداد عروق خونی سه تا شش برابر افزایش می‌یابد.

طبق یک مطالعه که توسط محققان سوئدی صورت گرفته و هزار بیمار را تحت بررسی قرار داده، واکسن آنفلوآنزا می‌تواند به سلامت بیشتر مبتلایان به کرونا کمک کند.

محققان نزدیک به ۷۵ هزار بیمار کووید ۱۹ را که نیمی از آنها به تازگی واکسن آنفلوآنزا دریافت کرده بودند را مورد مطالعه قرار دادند؛ آنها همچنین دریافتند تعداد کمتری از بیمارانی که واکسن آنفلوآنزا تزریق کرده‌اند به بستری در بخش مراقبت‌های ویژه بستری یا اورژانس نیاز پیدا می‌کنند و تعداد کمتری از آنها لخته خون خطرناک در پاها داشته‌اند؛ با این حال مطالعاتی مانند این نمی‌تواند ثابت کند که واکسن آنفولانزا نتایج بهتری را ایجاد کرده یا اینکه چگونه ممکن است این کار را انجام داده باشد.

نویسندگان این پژوهش یادآور شدند: مطالعات قوی‌تر و بزرگتر به اعتبار این یافته ها و تعیین اینکه آیا تأکید بیشتر بر واکسیناسیون آنفلوانزا پیامدهای نامطلوب را در بیماران مبتلا به SARS-CoV-۲ بهبود می‌بخشد کمک می‌کند.

منبع: فارس

۱۴۰۰/۵/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...