نسخه چاپی

درمان دیابت با رژیم‌ غذایی

عکس خبري - درمان ديابت با رژيم‌ غذايي

دیابت نوع‌ یك (وابسته به انسولین) دیابتی است كه افراد در سنین پایین به آن دچار می‌شوند و اغلب به‌علت برخی زمینه‌های ژنتیك یا برخی اختلالات غدد درون‌ریز بروز می‌كند. مبتلایان به این نوع دیابت، تحت رژیم‌های اصولی می‌توانند مقدار انسولین مصرفی خود را به كمتر از نصف كاهش دهند.



به گزارش نما دیابت نوع‌ یک (وابسته به انسولین) دیابتی است که افراد در سنین پایین به آن دچار می‌شوند و اغلب به‌علت برخی زمینه‌های ژنتیک یا برخی اختلالات غدد درون‌ریز بروز می‌کند. مبتلایان به این نوع دیابت، تحت رژیم‌های اصولی می‌توانند مقدار انسولین مصرفی خود را به کمتر از نصف کاهش دهند.

دیابت نوع2 یا دیابت غیروابسته به انسولین اغلب در سنین میانسالی یا سالمندی بروز می‌کند و در 80درصد موارد علت آن عادات بد غذایی، چاقی شکمی و سندرم متابولیک ناشی از اضافه‌ وزن است.

بیشتر این بیماران از قرص‌های کاهنده قند استفاده می‌کنند ولی در طولانی‌مدت و اصرار به تغذیه و زندگی ناسالم این افراد نیز ناچار به استفاده از انسولین می‌شوند. اغلب این افراد با رژیم‌های صحیح کاهش‌ وزن و ورزش سبک روزانه و اصلاح شیوه زندگی می‌توانند درمان شوند.

در بیشتر موارد افراد چاق دچار دیابت می‌توانند با رسیدن به وزن ایده‌آل این بیماری را برای همیشه درمان کنند یا حداقل بروز آن را چند سال عقب بیندازند حتی افراد زیادی از مبتلایان به دیابت نوع2 که سال‌ها انسولین استفاده می‌کرده‌اند با رژیمی که توسط مشاور تغذیه داده‌شده و اصلاح سبک‌زندگی، توانسته‌اند از شر این بیماری خلاص شوند ولی تأکید می‌کنم این بیماران باید از گرفتن رژیم غذایی غیراصولی که برخی افراد غیرمتخصص می‌دهند جدا بپرهیزند حتی اگر این افراد رژیم نگیرند بهتر از این است که رژیم‌های غیراصولی بگیرند زیرا اگر غذاها درست خورده نشود شخص دچار افت قند خون شدید شده که می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری داشته باشد. برای دریافت رژیم‌غذایی نیز فقط به مراکز معتبر مشاوره تغذیه مراجعه کنید.

مهرداد رحیم‌ زاده - مشاور تغذیه و رژیم‌درمانی / روزنامه جام جم

۱۴۰۰/۵/۱۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...