نسخه چاپی

بلومبرگ: مقامات آمریكایی در حال بررسی مجدد گزینه‌های خود در قبال برجام هستند

عکس خبري -بلومبرگ: مقامات آمريکايي در حال بررسي مجدد گزينه‌هاي خود در قبال برجام هستند

خبرگزاری آمریكایی بلومبرگ به نقل از منابع آگاه اعلام كرد دولت بایدن در حال بررسی گزینه‌های خود در خصوص برجام است.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد مقامات آمریکایی ماه‌ها پس از انجام مذاکرات با ایران، گزینه‌های خود را در قبال برجام مورد بازبینی قرار می‌دهند.

در گزارش بلومبرگ آمده است: دولت بایدن با این واقعیت تکان دهنده روبروست که بازگشت به توافق هسته‌ای ایران ممکن است دیگر امکان پذیر نباشد؛ چرا که جمهوری اسلامی راه‌هایی را برای تعامل و رویارویی با تحریم‌های امریکا پیدا می‌کند.

در ادامه این گزارش آمده است: طبق اعلام افراد آگاه از مذاکرات، مقامات آمریکایی اکنون و پس از گذشت ماه‌ها مذاکره در خصوص ورود دوباره به توافقی که به نتیجه نرسید، در حال بررسی دوباره گزینه‌های خود هستند.

این خبرگزاری در ادامه به نقل از این افراد مدعی شد: با وجود آنکه آمریکا خواهان بازگشت سریع به توافق هست، اما این کشور تمایل دارد تا جایگزین‌های توافق را نیز بررسی کند؛ از جمله گامی موقت برای کاهش محدود تحریم‌های ایران در برابر تعلیق بسیاری از کار‌های تحریک آمیز در زمینه گسترش (تسلیحات هسته ای).

در ادامه گزارش خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ با تکرار ادعا‌های دیگر رسانه‌های غربی آمده است: این احتمال، بخشی از پاسخ به تنش‌های فزاینده‌ای است که با انتخاب رئیس جمهور جدید ایران از یکسو و حوادث تحریک آمیزی همچون حمله راکتی از سوی حزب الله به اسرائیل و حمله به یک نفتکش در نزدیکی ساحل عمان رخ داده است.

در بخش دیگری از گزارش بلومبرگ همچنین اذعان شده است که عدم بازگشت به توافق برجام، شکستی برای جو بایدن به حساب می‌آید. این افراد آگاه به مذاکرات که نخواستند نامشان فاش شود، همچنین گفتند هدف آمریکا همچنان بازگشت کامل به مفاد برجام است؛ هرچند آن‌ها مدعی شدند مدرکی مبنی بر اینکه دولت ایران نیز آماده چنین کاری است، در اختیار ندارند.

گفتنی است ساعتی پیش نیز میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین ابراز امیدواری کرد مذاکرات وین در زمینه برجام بزودی و در هفته‌های آتی و با مشخص شدن تیم مذاکره کننده دولت جدید، از سر گرفته شود.

او در حساب توییتری خود نوشت: منتظر ازسرگیری مذاکرات وین در خصوص برجام به مجرد آنکه طرف ایرانی آماده شود هستیم. انتظار می‌رود این مسأله ظرف چند هفته آتی صورت پذیرد.

۱۴۰۰/۵/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...