نسخه چاپی

سرمربی تیم كاراته عربستان: رفتار گنج‌زاده صادقانه نبود/ واكنش او اغراق‌آمیز بود

عکس خبري -سرمربي تيم کاراته عربستان: رفتار گنج‌زاده صادقانه نبود/ واکنش او اغراق‌آميز بود

سرمربی تیم كاراته عربستان از رفتار سجاد گنج‌زاده در دیدار فینال وزن ۷۵+ كیلوگرم كاراته بازی‌های المپیك ۲۰۲۰ انتقاد كرد.


به گزارش نما، طارق حامدی کاراته‌کای عربستانی در حالی در دیدار فینال مسابقات وزن ۷۵+ کیلوگرم کاراته بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو با قبول شکست مقابل سجاد گنج‌زاده از رسیدن به مدال طلا بازماند که با نتیجه ۴ بر یک از نماینده ایران پیش بود، اما به خاطر ضربه‌ای که به سر گنج‌زاده زد و باعث بی‌هوشی موقت او شد، با تصمیم داوران «هانسوکو» (اخراج) شد و گنج‌زاده به‌عنوان کاراته‌کای پیروز این مبارزه معرفی شد. هانسوکو یه معنای پیروزی ۴ بر صفر است.

منیر افقیر سرمربی تیم کاراته عربستان در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو در بازگشت‌ این تیم به کشور خود در گفت‌وگو با سایت «عرب نیوز» با اشاره به شکست طارق حامدی در دیدار فینال کاراته وزن ۷۵+ کیلوگرم گفت: از حامدی خواستم که شکست در فینال را به فراموشی بسپارد و روی مبارزه‌های آتی تمرکز کند. خوشبختانه موفق شدم او را از این حال بد خارج کنم. طارق در مسابقه با برایان ایر آمریکایی عملکرد خوبی داشت، تا اینکه غنایم را با ورزشکار ایرانی، سجاد گنج‌زاده که پنج بار قهرمان جهان شده، تقسیم کرد.

وی همچنین با اشاره به ضربه بحث‌برانگیز شاگرد خود به گنج‌زاده، صحبت‌های خود را اینطور ادامه داد: حامدی بهترین کاراته‌کا در المپیک ۲۰۲۰ توکیو بود و اگر تصمیم داور که بر اساس واکنش اغراق‌آمیز گنج‌زاده به ضربه طارق بود، مدال طلا را به دست می‌آورد. فیلمی که موجود است لحظه برخورد ضربه طارق به گنج‌زاده را به روشنی نشان نمی‌دهد. قوانین بازی می‌گوید که داور در چنین مواردی باید به تصمیم پزشک اتکا کند. اگر پزشک بگوید این ضربه تهاجمی بود، داور می‌تواند فرد متخلف را از بازی کنار بگذارد.

سرمربی تیم کاراته عربستان در پایان خاطرنشان کرد: وقتی گنج‌زاده احساس کرد که حامدی برنده است، بیش از حد وانمود کرد که به طور جدی آسیب دیده است و این به هیچ وجه اخلاقی نیست. آنچه برای ما مهم است این است که جهان می‌داند رفتار ورزشکار ایرانی صادقانه نبود و حامدی کسی است که شایسته مدال طلا بود.

منبع: تسنیم

۱۴۰۰/۵/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...