نسخه چاپی

المپیك ۲۰۲۰ و دهه هفتادی‌های كشتی؛ مدعیانی كه از پرواز تهران - توكیو جا ماندند

عکس خبري -المپيک ???? و دهه هفتادي‌هاي کشتي؛ مدعياني که از پرواز تهران - توکيو جا ماندند

از جمع كشتی‌گیران نوجوانی كه در المپیك ۲۰۲۰ بیست سال‌شان می‌شد، فقط امیرحسین زارع به توكیو رفت و به مدال برنز این دوره از بازی‌ها دست پیدا كرد.

به گزارش نما، رویای المپیک زمانی که کشتی‌گیرانی چون رحمان عموزاد، محمد نخودی و امیرحسین زارع در رده سنی نوجوانان زیر نظر غلامرضا محمدی و کادرش تمرین می‌کردند، در ذهن آنها شکل گرفت و بارها و بارها در مورد المپیک ۲۰۲۰ توکیو صحبت می‌کردند که المپیک ۲۰۲۰ با ۲۰ سالگی آنها همزمان خواهد شد و این عدد زیبا و اتفاق جالبی است که اگر با کسب مدال همراه شود، زیباتر و به یادماندنی‌تر هم خواهد شد.

البته المپیک ۲۰۲۰ به خاطر کرونا با یک سال تاخیر برگزار شد، آن‌هم در شرایطی که از مدت‌ها قبل حرف و حدیث در مورد احتمال عدم برگزاری بسیار بود.
تیم ملی کشتی فرنگی با محمدرضا گرایی ۲۵ ساله و محمدهادی ساروی ۲۳ ساله به دو مدال طلا و برنز رسید و تیم ملی کشتی آزاد نیز با حسن یزدانی ۲۷ ساله و امیرحسین زارع ۲۰ ساله دو مدال نقره و برنز را از آن خود کرد.

هر ۴ مدال‌آور المپیک ایران دهه هفتادی هستند که در میان آنها امیرحسین زارع کمترین سن را دارد. نقطه عطف ماجرا اینجاست که هر ۴ کشتی‌گیر سه سال آینده در المپیک پاریس نیز شرایط سنی مناسبی برای کسب مدال و افتخارآفرینی دارند؛ چراکه با توجه به تعویق یک ساله المپیک ۲۰۲۰، فاصله بین دو المپیک برخلاف گذشته سه سال است.

نکته دیگر مدعیانی است که از ابتدا شانس حضور در المپیک را داشتند و در نهایت این مهم را از دست دادند. در رشته آزاد رحمان عموزاد در ۵۷ کیلوگرم، امیرمحمد یزدانی در ۶۵ کیلوگرم، یونس امامی در ۷۴ کیلوگرم، کامران قاسمپور در ۸۶ کیلوگرم، علی شعبانی و علیرضا کریمی در ۹۷ کیلوگرم و امین طاهری و یدالله محبی در ۱۲۵ کیلوگرم در رقابت نزدیک با ۶ المپیکی بودند که با توجه به شرایط سنی همه آنها، باید امیدوار بود که یک تیم ۶ نفره به توکیو رفت و بیش از یک تیم مدعی هم در تهران ماند.

در رشته فرنگی البته از مدت‌ها قبل می‌شد پیش بینی کرد که همین نفرات راهی المپیک می‌شوند، چراکه مدل کاری محمد بنا به همین شیوه است، اما از کنار نام کشتی گیرانی چون بالی تبار، علی اکبر یوسفی و... هم نمی‌شود گذشت که در رقابت با هادی ساروی و امین میرزازاده بودند.
منبع: تسنیم

۱۴۰۰/۵/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...