نسخه چاپی

تغییر كادر فنی تیم ملی تكواندو قطعی شد/ گزینه‌ها به خط شدند

عکس خبري -تغيير کادر فني تيم ملي تکواندو قطعي شد/ گزينه‌ها به خط شدند

حضور نفرات جدید در كادر فنی تیم ملی در حالی قطعی شده كه بررسی نتایج تیم ملی تكواندو در بازی‌های المپیك در دستور كار فدراسیون قرار گرفته است.

به گزارش نما، تیم ملی تکواندو ایران در بازی‌های المپیک نتیجه‌ای کسب نکرد و بدون مدال توکیو را به سمت تهران ترک کرد. بر همین اساس از هفته گذشته فدراسیون تکواندو بررسی دلایل افت تکواندو کشور بخصوص نتیجه ضعیف در این بازی‌ها را آغاز کرد.

کمیته فنی تاکنون دو بار تشکیل جلسه داده که بیژن مغانلو، فیض الله نفجم، سید نعمت خلیفه و هادی افشار در جلسه نخست، حسن ذوالقدر، هادی ساعی و یوسف کرمی هم در جلسه دوم به عنوان کارشناس حضور پیدا کرده و نقطه نظرات خود بیان کردند. جلسه‌ای دیگر تحت عنوان هم اندیشی با حضور برخی قهرمانان از جمله مجید افلاکی، بهزاد خداداد، مسعود حجی زواره، فرزاد عبداللهی، هادی افشار، بهنام اسبقی، امید غلامزاده به همراه مرتضی کریمی و محمدرضا زوار در برابر رئیس فدراسیون مشکلات تکواندو را بررسی کردند.

نکته مهمی که در سه جلسه تحت عنوان کلید واژه از سوی نفرات حاضر مطرح شد، حذف برخی نفرات از بدنه فدراسیون است که رد پایشان بر خلاف شرح وظایف در اغلب تصمیمات و مشکلات تکواندو دیده می‌شود.


از سوی دیگر با وجود آنکه هنوز خبری از نتایج این جلسات به صورت رسمی منتشر نشده، ولی به نظر می‌رسد تغییر کادر فنی قطعی شده و نفرات جدیدی مسئولیت هدایت تیم ملی را برعهده خواهند گرفت. مربیانی خود را در رسانه‌ها گزینه معرفی می‌کنند و با مربیانی هم تلویحاً مذاکره شده است.

روز گذشته و ساعاتی پس از پایان جلسه دوم کمیته فنی یکی از مربیان مطرح و فعال در لیگ کشور که نتایج خوبی هم با تیم‌های دانشجویان کسب کرده به دفتررئیس فدراسیون رفت و جلسه‌ای با سید محمد پولادگر داشت. البته این خود نکته مثبتی است که قرار است افراد جدید که اتفاقاً امتحان خود را به خوبی پس داده اند مسئولیت کار را برعهده بگیرند. ولی با همان ساختار و تفکر قبلی او نیز به مشکل برخواهد خورد. نکته دیگر اینکه اگر قرار است کادر فنی تیم ملی به این شکل انتخاب شود، تشکیل این دست جلسات چه توجیهی دارد.

برخلاف اداور گذشته که مسابقات تکواندو در روزهای پایانی المپیک برگزار می‌شد و به دلیل پایان بازی‌ها و فروکش کردن تب خبری آن، نتایج این رشته بیشتر دیده می‌شد. نمونه بارز آن المپیک ریو بود که انتقادات شدیدی متوجه فدراسیون شد. اما در توکیو شاهد برگزاری مسابقات تکواندو در روزهای آغازین مسابقات بودیم و به همان دلیل بخصوص طلای جواد فروغی که بازتاب گسترده‌ای داشت، ناکامی تیم ملی چندان دیده نشد، ضمن اینکه فراخواندن برخی از منتقدان و قهرمانان به جلسات جداگانه در داخل فدراسیون نقش مهمی در مدیریت رسانه‌ای موضوع داشت. به هر حال طی روزهای آینده وزیر جدید ورزش معرفی خواهد شد و خیلی از معادلات در ورزش کشور تغییر خواهد کرد.
منبع: مهر

۱۴۰۰/۵/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...