نسخه چاپی

حراج دارایی‌های بن علی +تصاویر

نخست‌وزیر تونس نمایشگاهی را در تونس پایتخت افتتاح كرد كه در آن اسباب و وسایل «زین العابدین بن علی» و خانواده‌اش به ارزش میلیاردها دلار به فروش گذاشته شده است.

به گزارش نما، «حمادی الجبالی»، نخست‌وزیر تونس در یکی از مناطق شمالی تونس پایتخت نمایشگاهی را افتتاح کرد که در آن اسباب و وسایل «زین العابدین بن علی» و خانواده‌اش به ارزش میلیاردها دلار به فروش گذاشته شده بود.

در این نمایشگاه ده‌‌ها خودرو بسیار گران‌بها و حدود 300 مجموعه طلا و جواهرات و ساعت‌های بسیار گران‌بها و هزاران مجسمه و فرش و لباس و اسباب و اثاثیه منزل به فروش گذاشته شده است.

ارزش کالاها و اشیا در معرض فروش گذاشته شده در این نمایشگاه به 13 میلیارد دلار بالغ شود.

«رضا السعیدی»، مشاور اقتصادی نخست‌وزیر تونس در گفت‌وگو با فارس گفت که این نمایشگاه همزمان با دومین سالگرد انقلاب تونس و براندازی رژیم دیکتاتوری «زین العابدین بن علی» برگزار شده و این فرصت خوبی برای مردم تونس است که اموال و دارایی‌های به غارت رفته‌شان بار دیگر به کشور بازگردانده شود.

سعیدی در ادامه افزود: باید تدابیر بی‌شماری اتخاذ شود تا این اموال مصادره شده با بالاترین قیمت به فروش برسند و درآمدهای آن عاید مردم تونس شود.

از سوی دیگر «عبد الرحمن الادغم»، وزیر حکومت و مبارزه با فساد تونس در پاسخ به اینکه بیم و هراس‌هایی در میان مردم تونس از احتمال و امکان بازگشت دیکتاتوری در این کشور وجود دارد، گفت: هم اکنون مردم بیدار و آگاه شده‌اند و این بیدار و هوشیاری موجب می‌شود تا آنها اجازه ندهند که دیکتاتوری بار دیگر به این کشور بازگردد.

همچنین «الیاس الفخفاخ»، وزیر دارایی تونس در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اخبار منتشره در این خصوص که زین العابدین بن علی نزد شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو از دولت تونس به اتهام تخریب وجهه او و جعل اسناد شکایت کرده را تکذیب کرد.

هم اکنون بحث و مناقشه‌هایی در تونس به دنبال اظهارات «فرحات الراجحی»، وزیر سابق کشور تونس در جریان است. الراحجی در سخنانی به رسانه‌های تونسی گفته بود، دارایی که در کاخ ریاست جمهوری تونس پس از فرار بن علی به عربستان سعودی بر آنها دست یافته شد،‌ از بانک مرکزی فرانسه مسترد شده و در کاخ ریاست جمهوری گذاشته شده بود.

به اعتقاد المحامی این اقدام دولت تونس در برپایی این نمایشگاه برای تحریف افکار عمومی و راضی نگهداشتن آن بوده است.

20.jpg

21.jpg

22.jpg

23.jpg

۱۳۹۱/۱۰/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...