نسخه چاپی

مُدرنا در كانادا كارخانه واكسن سازی پیشرفته می‌سازد

عکس خبري - مُدرنا در كانادا كارخانه واكسن سازي پيشرفته مي‌سازد

شركت داروسازی «مُدرنا» مستقر در ماساچوست آمریكا موافقت خود را برای ساخت یك كارخانه پیشرفته تولید واكسن در كانادا به منظور افزایش دسترسی این كشور به واكسن‌های كووید-۱۹ و سایر بیماری‌های تنفسی اعلام كرد.



به گزارش نما به نقل از ایرنا؛ این شرکت بیوتکنولوژی اعلام کرد که این همکاری دسترسی بیشتری را به واکسن‌های mRNA برای ویروس‌ها از جمله آنفلوآنزای فصلی و ویروس سین‌سیشیال تنفسی ایجاد می‌کند.

ویروس سین‌سیشیال تنفسی، شایع‌ترین علت بیماری دستگاه تنفسی تحتانی در نوزادان و نیز مهم‌ترین پاتوژن در کودکان کم سن است.

استفان بانسل مدیرعامل مدرنا در سخنانی از دولت کانادا به خاطر مشارکتی که با این شرکت انجام داد و به خاطر اعتقاد به داده‌ها، علم و اعتماد اولیه به بستر mRNA در مقابله با همه گیری کووید ۱۹ تشکر کرد و افزود: ما به عنوان یک شرکت، متعهد به سلامت عمومی جهانی هستیم. درحالی که هنوز سرگرم واکنش نشان دادن نسبت به این همه گیری هستیم، اما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که ما و جامعه از آن درس نیز می‌گیریم.

وی یادآور شد: با گسترش مدرنا در سطح بین الملل، خوشحالیم که تولید mRNA را به کانادا می‌آوریم. ما معتقدیم که این مدل تجارت نوآورانه تأثیرات و پیامد‌های جهانی خواهد داشت.

مدیرعامل مدرنا اعلام کرد که آماده عقد قرارداد‌های مشابه با سایر دولت‌ها است.

طبق پروژه COVID-۱۹ Tracker Canada، بیش از ۷۱ درصد از کانادایی‌ها حداقل یک دوز واکسن کووید-۱۹ دریافت کرده اند و بیش از ۶۱ درصد کاملاً واکسینه شده اند. پس تایید استفاده از واکسن‌های کووید-۱۹ شرت‌های مدرنا، فایزر- بایون تک، جانسون اند جانسون و آسترازنکا، این کشور ابتدا برای مدیریت تزریق این واکسن‌ها با مشکل مواجه شد.

پاتریشیا گوتیه مدیر کل کانادایی شرکت مدرنا هم گفت: ما مشتاق هستیم که حضور خود را گسترش دهیم و به همکاری طولانی مدت خود با کانادا ادامه دهیم. با بستر فناوری پیشرو در صنعت mRNA ما و قابلیت‌های توسعه سریع دارو، مشتاقانه منتظر مشارکت فعال در اکوسیستم قوی علوم زیستی کانادا هستیم.

۱۴۰۰/۵/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...