نسخه چاپی

تسهیل نظارت همگانی و دیده‌بانی مردمی با حضور فعالانه رئیس قوه قضاییه در شبكه‌های اجتماعی

عکس خبري -تسهيل نظارت همگاني و ديده‌باني مردمي با حضور فعالانه رئيس قوه قضاييه در شبکه‌هاي اجتماعي

در روز ۱۲ مردادماه نیز صفحات رسمی حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در شبكه اجتماعی روبیكا و همچنین در شبكه اجتماعی آپارات آغاز به كار كرد.


به گزارش نما، یکی از رویکردهای اصلی در دوره تحول و تعالی که مورد تاکید مؤکد حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای می‌باشد، ارتباط مستقیم و بدون واسطه با مردم است؛ رئیس دستگاه قضا در اکثر موضع‌گیری‌ها و سخنرانی‌های خود، پیگیری مستمر این رویکرد را به همه مسئولان و مدیران قضایی متذکر می‌شود.

دیده‌بانی مردمی از طریق صفحه مجازی رئیس دستگاه قضا

در همین راستا، روز چهارشنبه ششم مردادماه، همزمان با عید سعید غدیر خم، صفحه رسمی حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای در اینستاگرام، به نشانی @ejeii_org و با انتشار فرازهایی از نامه حضرت امیر به مالک اشتر، آغاز به کار کرد.
کاربران فضای مجازی می‌توانند از طریق این صفحه علاوه بر آگاهی از اخبار و مواضع رئیس دستگاه قضا در دوره تحول و تعالی قوه قضاییه، نظرات پیشنهادات و انتقادات خود را نیز با هدف دیده‌بانی مردمی، مطرح کنند.

البته در ساعات اولیه آغاز به کار اینستاگرام @ejeii_org ، این صفحه که با استقبال بسیار گسترده کاربران روبرو شده بود، به دلایل اعلام نشده از سوی اینستاگرام غیر فعال شد که با تلاش‌های فنی صورت گرفته مجدداً کار خود را آغاز کرد.

پس از آن، مرکز رسانه قوه قضاییه با اعلام ادامه‌دار بودن حضور رئیس قوه قضاییه در شبکه‌های اجتماعی از دو سویه بودن ارتباط حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای با مخاطبان و فعالان فضای مجازی خبر داده و قصد دارد صفحات دیگر رئیس قوه قضاییه در پلتفرم‌های مختلف را راه‌اندازی و به مخاطبان معرفی نماید.

صفحات رسمی رئیس قوه قضاییه در شبکه‌های اجتماعی روبیکا و آپارات

در روز ۱۲ مردادماه نیز صفحات رسمی حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در شبکه اجتماعی روبیکا به آدرس https://rubika.ir/ejeii_org و همچنین در شبکه اجتماعی آپارات به آدرس https://www.aparat.com/ejeii_org آغاز به کار کرد.

کاربران این شبکه‌های اجتماعی می‌توانند از طریق این صفحه علاوه بر آگاهی از اخبار و مواضع رئیس دستگاه قضا در دوره تحول و تعالی قوه قضاییه، نظرات پیشنهادات و انتقادات خود را نیز با هدف دیده‌بانی مردمی، مطرح کنند.

گفتنی است شناسه کاربری @ejeii_org، تنها شناسه کاربری رسمی حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در روبیکا و آپارات است و سایر صفحات، مورد تایید مرکز رسانه قوه قضاییه نیست.

فراخوان مجازی صفحه ejeii_org و درخواست نظارت همگانی

صفحه ejeii_org در اینستاگرام، آپارات و روبیکا ضمن انتشار ویدئوی اظهارات حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای در انتقاد به برخی روندهای قضایی از مخاطبین برای نظارت همگانی بر روندهای قضایی کمک خواست.

در متن این فراخوان مجازی آمده بود: از مخاطبین عزیز، فعالین فضای مجازی و مردم شریف دعوت می‌شود به منظور بسط و گسترش ارتباط دو سویه میان رئیس قوه قضاییه و مردم، در صورتی که موارد مشابهی از نادیده گرفته شدن حقوق افراد در طولانی شدن غیر معمول روند دادرسی و رسیدگی به یک پرونده را مطلع هستند، مستندات را به صورت دقیق در بخش پیام خصوصی (دایرکت) صفحه ejeii_org ارسال کنند.

همانطور که حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی‌ اژه‌ای بارها تاکید کرده است رسیدگی مورد به مورد به این پرونده‌ها جزو دغدغه‌های ایشان و مدیران دستگاه قضایی می‌باشد و موارد ارسال شده به Ejeii_org نیز به سرعت و دقت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

حضور رئیس قوه قضاییه در شبکه‌های اجتماعی، پل ارتباطی مؤثری میان مردم و قاضی‌القضات ایجاد می‌کند

محمدرضا رجبی، حقوقدان و وکیل پایه یک دادگستری در گفت‌وگو با میزان با ابراز خرسندی از حضور و فعالیت رئیس قوه قضاییه در شبکه‌های اجتماعی و تأثیر این موضوع بر ارتقاء عملکرد دستگاه قضایی و تسریع در رفع مشکلات حقوقی و قضایی مردم بیان کرد: ایجاد پل ارتباطی بین مردم و مسئولان، عملی بسیار ارزشمند و مورد تاکید است و یکی از مسئولیت‌های خطیر در ساختار حکومتی و اداری کشور که ارتباط کارگزاران آن با مردم اجتناب‌ناپذیر است، امر قضا می‌باشد.

این وکیل دادگستری خاطرنشان کرد: رئیس قوه قضاییه از جهت منصب قضا و مدیریتی که بر قوه قضاییه به عنوان یکی از ارکان ثلاثه حاکمیت در نظام جمهوری اسلامی ایران دارند، حتما باید یک پل ارتباطی با مخاطبان خود داشته باشند و هر چه این ارتباط بتواند نزدیک‌تر، سهل‌الوصول‌تر و میسرتر برای مردم و آحاد جامعه باشد، عمل پسندیده‌تر و ارزشمندتری است و طبیعتا ریاست قوه قضاییه این مهم را درک کرده‌اند که در شبکه‌های اجتماعی حضور پیدا کرده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به همه‌گیری استفاده از فضای مجازی در جامعه اظهار کرد: در حال حاضر فضای مجازی، دیگر مجازی نیست؛ بلکه یک دنیای حقیقی است و با توجه به شیوع کرونا و محدودیت‌های تردد، استفاده از فضای مجازی، بیش از پیش گسترده شده است.

رجبی اذعان کرد: اقدام رئیس قوه قضاییه در حضور در شبکه‌های اجتماعی را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم این امر مستمر باشد؛ چرا که این حضور، حتما پل ارتباطی موثری خواهد بود؛ البته باید توجه داشت که پاسخگویی به مطالبات مطرح شده از سوی افراد در صفحات ریاست قوه قضاییه در شبکه‌های اجتماعی بیش از صرف حضور در این فضا مورد تاکید و توجه است.

این حقوقدان گفت: اگر افراد مطالبات به حقی دارند و از طریق صفحات مجازی رئیس قوه قضاییه دادخواهی می‌کنند، توجه به این موضوعات و واکنش در قبال آن‌ها، به ویژه در زمینه حقوق عامه، حتماً موثر است و بازخورد خوبی خواهد داشت.

وی در پایان تصریح کرد: ریاست قوه قضاییه، مدعی‌العموم تمامی ایرانیان چه در داخل کشور و چه در خارج از کشور هستند و مسئولیت بسیار سنگینی دارند و بیش از هر کس بر اهمیت و خطیر بودن این مسئولیت واقفند.
منبع: میزان

۱۴۰۰/۵/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...