نسخه چاپی

احتمال عدم حضور «لیبرمن» در انتخابات

دادستانی اسرائیل با صدور بیانیه‌ای اعلام كرده است كه «آویگدور لیبرمن» را بار دیگر برای بازجویی فرامی‌خواند.

به گزارش نما، فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست» نوشت: بازرس کل اسرائیل شب گذشته اعلام کرد که دادستانی قصد دارد بار دیگر «آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه مستعفی و رهبر حزب «اسرائیل بیتنا» (اسرائیل خانه ما)، را فرابخواند. به گفته وی بازجویی‌های جدید از لیبرمن برای بررسی اتهامات جدی‌تری که در پرونده سفیر اسرائیل در بلاروس به وی وارد شده، انجام می‌شود.

در بیانیه صادر شده از سوی دادستانی اسرائیل آمده است که صدور ادعانامه در مورد اتهامات وارده به لیبرمن در زمینه سواستفاده از اعتماد عمومی به تکمیل تحقیقات و بازجویی‌های جدید موکول شده است. در این بیانیه، برخلاف بیانیه‌های قبلی دادستانی که در آن گفته می‌شد ادعانامه اتهامات لیبرمن تا چند روز آینده صادر می‌شود، هیچ سقف زمانی برای بررسی اتهامات تعیین نشده است. همین عدم وجود بازه زمانی و باز بودن پرونده اتهامی لیبرمن می‌تواند وزیر خارجه سابق اسرائیل را از شرکت در انتخابات آتی اسرائیل محروم کند.

هفته گذشته بود که لیبرمن با هدف برداشته شدن مصونیت قضایی که به دلیل منسبش شامل حال وی می‌شد، از سمت خود استعفا داد تا پرونده‌اش هرچه سریعتر بررسی شود و راه برای حضور مجدد او در انتخابات و کابینه آتی باز شود. وی متهم است که با کمک «بن‌عاریه» سفیر اسرائیل در بلاروس به اسناد محرمانه دستگاه قضایی اسرائیل دست یافته و بعدها نیز بن‌عاریه را بابت این خوش‌خدمتی بار دیگر در سمتش ابقا کرده است.

انتخابات پارلمانی اسرائیل روز سوم بهمن برگزار می‌شود و لیبرمن در تلاش است تا بتواند خود را از اتهامات مبرا کرده و در انتخابات حضور یابد. حزب اسرائیل بیتنا از احزاب متحد با حزب «لیکود» به رهبری «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی است و پیش‌بینی می‌شود در انتخابات آتی با این حزب ائتلاف کند.

۱۳۹۱/۱۰/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...