نسخه چاپی

توطئه مشترك سه كشور علیه عراق

عکس خبري -توطئه مشترک سه کشور عليه عراق

یك نماینده پارلمان عراق از توطئه مشترك تركیه، عربستان و قطر علیه این كشور خبر داده و تاكید كرد كه عراقی‌ها باید نسبت به این توطئه‌ها هوشیار باشند

به گزارش نما به نقل از فارس، «عزت الشابندر» امروز در گفت‌وگو با پایگاه خبری عراقی «المسلة» نسبت به توطئه بزرگی که ترکیه و عربستان سعودی و قطر آن را دنبال می‌کنند، هشدار داده و تاکید کرد که رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه نباید تصور کند که عراق باغ پشتی نطامیان وی است، چرا که عراقی‌ها قادر به حمایت از خود هستند.

وی ادامه داد که کسانی که در عراق به حرف اردوغان گوش می‌دهند، باید ماهیت این طرح‌های جهنمی را بشناسند و بدانند که ترکیه می‌خواهد به این ترتیب عراق را در معرض طوفان‌های بهار ترکیه و قطر قرار دهد.

الشابندر از دولت عراق و نیروهای سیاسی ملی در این کشور خواست تا نسبت به توطئه‌ای بزرگ که از مرزهای ترکیه و سوریه و عربستان سعودی، عراق را در بر گرفته است، هوشیار باشند.

وی افزود: اتفاقاتی که الان در داخل عراق روی می‌دهد، زیاد جدا از آنچه که اردوغان گفته نیست، اما عراق می‌تواند با تمامی ابزارهای ممکن به این اظهارات پاسخ دهد.

این مقام عراقی خاطرنشان کرد: اردوغان تصور نکند که عراق باغ پشتی برای نظامیان این کشور است و نمی‌تواند عراق را وابسته به دولت عثمانی بداند که خود پادشاه آن است.

الشابندر ادامه داد: معروف است که اردوغان می خواهد آمریکا را از اوضاع عراق مطلع کند، البته وی نه تنها می‌خواهد طرح‌های وی در سوریه اجرا شود، بلکه می‌خواهد عراق را نیز هدف قرار دهد. اما اگر آمریکا نیز پشت سر برنامه‌ای که اردوغان طراحی کرده، قرار بگیرد، ضرری به عراق نمی‌رسد، چرا که موضوع عراق داخلی است و عراقی‌ها با وجود خشونت‌ها می‌توانند از خود محافظت کنند.

از سوی دیگر عالیه ناصیف نماینده پارلمان عراق از فهرست عراق آزاد نیز امروز در واکنش به اظهارات مداخله جویانه اردوغان در امور داخلی این کشور از دولت خواست تا علیه وی به علت تلاش برای ایجاد درگیری‌های داخلی در عراق به سازمان ملل شکایت کند.

«رجب طیب اردوغان» نخست‌وزیر ترکیه که در راستای منافع سعودی و آمریکایی در سوریه، بازی می‌کند؛ برای تغییر موضع بغداد در قبال دمشق، بار دیگر وارد عمل شده و با اظهاراتی تحریک‌آمیز تلاش می‌کند تا مالکی را تحت فشار قرار دهد.

وی دیروز بار دیگر دولت مرکزی عراق را متهم به اقدامات طائفه‌ای کرد و گفت: من تنها برای سوریه به آمریکا نمی‌روم، بلکه تحولات عراق نیز در این سفر مد نظر قرار دارد. من نگرانم که مبادا عراق به سوریه دیگری تبدیل شود، در عراق سنی و شیعه وجود دارد و شامل عرب، کرد و ترکمان است که اغلب آنها سنی هستند و البته در میان آنها شیعه هم وجود دارد

۱۳۹۱/۱۰/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...