نسخه چاپی

حال ولیعهد عربستان وخیم است

رشد سریع و تصاعدی بیماری آلزایمر به همراه بروز دیگر بیماری‌های متعدد جسمی در كنار كهولت سن، باعث وخامت حال «سلمان بن عبدالعزیز» ولیعهد عربستان سعودی شده و عملاً وی از چرخه مركز قدرت به كنار گذاشته شده است.

به گزارش نما به نقل از فارس، «سلمان بن عبدالعزیز» ولیعهد سعود نیز همچون شاه این کشور وضعیت چندان خوبی ندارد و رشد سریع و تصاعدی بیماری «آلزایمر» به همراه بروز دیگر بیماری‌های متعدد جسمی در کنار کهولت سن، باعث وخامت حال وی شده و عملاً وی از چرخه مرکز قدرت و عرصه تصمیم ‌گیری به کنار گذاشته شده است.

سلمان بیست و پنجمین فرزند عبدالعزیز است که علاوه بر مشاور مخصوص پادشاه، وزیر دفاع عربستان، سه دوره امیری امارات منطقه ریاض، هم اکنون کرسی ولیعهدی را بر عهده دارد.

با توجه به برکناری غیررسمی و غیرعلنی سلمان بن عبد العزیز از طرفی و از طرفی دیگر بیماری و شاید مرگ پنهان امیر عبدالله پادشاه عربستان، اختلافات داخلی در سبقت و تصاحب‌ تخت پادشاهی با سرعت در حال شکل‌گیری و رشد است.

امیر سلمان بن عبد العزیز آل سعود در 31 دسامبر 1935 در ریاض به دنیا آمد و بنیانگذار پادشاهی عربستان سعودی به شمار می‌آید و مادر وی "حصه بنت احمد السدیری است.

وی پس از اینکه بیش از 50 سال حاکم شهر ریاض پایتخت عربستان سعودی بود، سال گذشته و پس از انتصاب "نایف بن عبد العزیز" به ولیعهدی این کشور، مسئولیت وزارت نفت عربستان سعودی را برعهده گرفت؛ این وزارتخانه از مدت‌ها پیش خریدهای تسلیحاتی عربستان را از کشورهای هم‌پیمان خود مانند آمریکا و انگلیس و فرانسه برعهده دارد تا به اصطلاح صاحب بزرگ‌ترین و قدرتمندترین ارتش در خاورمیانه و خلیج فارس باشد.

انتظار می‌رود با وخامت حال ولیعهد و پادشاه، در آینده نزدیک شاهد تشدید تحرکات شاهزاده‌ها درباره بدست گرفتن قدرت در عربستان باشیم.

۱۳۹۱/۱۰/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...