نسخه چاپی

جدایی "بدر" از مجلس اعلای اسلامی عراق

سازمان بدر با تاكید بر اهمیت همكاری های مشترك با مجلس اعلای اسلامی عراق و در راستای پیشبرد اهداف و توانایی دو طرف برای تحقق مأموریت ها از این مجلس اعلام استقلال كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، مجلس اعلای اسلامی عراق و سازمان بدر دیروز اعلام کردند که در راستای توانایی دو گروه برای انجام مأموریت های محوله به صورت جداگانه این دو گروه تصمیم گرفته‌اند تا کادر رهبری خود را از هم جدا کنند.

بدر محمد الناجی یکی از سران سازمان بدر با قرات بیانیه ای در ساختمان مجلس اعلای اسلامی عراق اعلام کرد که این مجلس و سازمان بدر بر ضرورت پیشرفت و برداشتن قدم های بیشتر در این مسیر از طریق اعلام استقلال این دو موسسه به نتیجه رسیده اند.

ناجی افزود: مجلس اعلا و سازمان بدر با آگاهی کامل از امروز اعلام می کنند که دو گروه مستقل هستند و این اقدام در راستای توانایی دو طرف برای انجام مسئولیت های محوله در بالاترین حد مسئولیت پذیری صورت گرفت است.

این عضو سازمان بدر البته تاکید کرد که این استقلال دو طرف را از حرکت در چارچوب یک مسیر واحد که همان مسیر شهید محراب است، باز نمی دارد، استقلال دو گروه نیز از اهمیت کار مشترک و هماهنگی های بالا در راستای منافع ملی و دینی نمی کاهد.

مجلس اعلای اسلامی یک سازمان گسترده است که بخش های دیگری نظیر جنبش سید الشهدا و حزب الله و حزب عدالت را در درون خود دارد، این سازمان دفاتر و مراکز زیادی در تمامی استان های عراق دارد. سازمان بدر به ریاست "هادی العامری" نیز پیشتر یکی از اجزای این مجلس به شمار میرفت.

۱۳۹۰/۱۲/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...