نسخه چاپی

مخالفت مجلس با طرح انتزاع بخش مسكن و تشكیل دو وزارتخانه

عکس خبري -مخالفت مجلس با طرح انتزاع بخش مسکن و تشکيل دو وزارتخانه

كلیات طرح انتزاع بخش مسكن از راه و تشكیل وزارت حمل و نقل و وزارت شهرسازی و آمایش سرزمین به تصویب نمایندگان مجلس نرسید.


به گزارش نما، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی کلیات طرح انتزاع بخش مسکن، راه و تشکیل وزارتخانه‌های «حمل و نقل» و «شهرسازی و آمایش سرزمین» در دستور کار قرار گرفت و پس از سخنان نمایندگان مخالف و موافق و نماینده دولت، به تصویب نمایندگان نرسید و از دستور کار خارج شد.

نمایندگان موافق این طرح به لزوم جدا شدن بخش مسکن از راه برای تحقق اهداف بخش مسکن از جمله تولید سالانه یک میلیون واحد مسکونی و هزینه‌بر نبودن این تفکیک و لزوم پاسخ به نیازهای به اقشار ضعیف به ویژه ۷ میلیون مستأجر در کشور اشاره کردند و نمایندگان مخالف این طرح نیز مسائلی همچون بار مالی آن، درگیر شدن دولت در ابتدای کار برای ایجاد ساختار جدید، و مغایرت این طرح با قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر چابک‌سازی ساختار اداری را از دلایل مخالفت خود عنوان کردند.


نماینده دولت نیز در مخالفت با این طرح با اشاره به نامه رئیس مجلس به آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور و جویا شدن نظر وی در خصوص این طرح اظهار داشت: رئیس‌جمهور محترم در پاسخ به این نامه گفته است با توجه به اولویت‌هایی که در کشور وجود دارد این تفکیک به سال بعد موکول شود.

نماینده دولت افزود:‌ ما نیز موافقیم این تفکیک به چالاکی ساختار می‌انجامد و مورد تأیید ما نیز است ولی با توجه به اینکه اجرای آن در حال حاضر باعث معطلی دولت می‌شود درخواست بررسی این طرح به سال ۱۴۰۱ موکول شود و دولت در سال آینده همکاری لازم را برای انتزاع این دو بخش خواهد داشت.

در نهایت و در حالی که اعضای کمیسیون عمران درخواست دوشوری شدن این طرح و بررسی مجدد جزئیات آن در کمیسیون پس از تعیین تکلیف آن در صحن را داشتند کلیات طرح به رأی گذاشته شد اما نمایندگان با ۱۰۴ رأِ موافق از مجموع ۲۳۹ نماینده حاضر در صحن به کلیات طرح انتزاع بخش مسکن از راه رأی موافق ندادند و به این ترتیب پرونده این طرح فعلا در مجلس بسته شد.
منبع: فارس

۱۴۰۰/۵/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...