نسخه چاپی

ماده غذایی كه در درمان دیابت معجزه می كند

عکس خبري - ماده غذايي که در درمان ديابت معجزه مي کند

بامیه دارای پتاسیم، ویتامین B، ویتامین C، اسید فولیك و كلسیم است؛ این ماده همچنین دارای میزان كمی كالری بوده و فیبر بالایی دارد. همین مسأله سبب می شود تا بامیه برای بیماران دیابتی مفید باشد.

به گزارش نما، یکی از مواد غذایی که برای درمان دیابت بسیار مفید به شمار می رود، بامیه است.

بامیه که با نام «لیدی فینگر» نیز شناخته می شود، یک گیاه گلدار سبز رنگ بوده که به مانند گل ختمی و پنبه از خانواده «پنیرکیان» محسوب می شود.

بامیه جدای از طعم شگفت انگیزش، مملو از مواد مغذی و معدنی ضروری برای بدن است. از این ماده غذایی به عنوان «ابر غذا» (superfood) نام می برند؛ چرا که برای افراد دیابتی یا سرطانی یک نعمت محسوب می شود.

بامیه دارای پتاسیم، ویتامین B، ویتامین C، اسید فولیک و کلسیم است؛ این ماده همچنین دارای میزان کمی کالری بوده و فیبر بالایی دارد. همین مسأله سبب می شود تا بامیه برای بیماران دیابتی مفید باشد.

مشخص شده است که بامیه برای افرادی که در مراحل اولیه دیابت قرار دارند، مفید است. بر اساس یک تحقیقات، افرادی که آب بامیه را مصرف کرده اند، سطح قند خونشان کاهش یافته و دانه های بو داده بامیه سال‌هاست که به عنوان دارو در ترکیه برای دیابت مورد استفاده قرار می گیرد.

بامیه در واقع یک نوع سبزی بوده که دارای فیبر زیادی است و نقشی مهم در درمان دیابت ایفا می کند. از این ماده غذایی به دلیل داشتن محتوای فیبری زیاد که سبب می شود سطح قند خون را با کند کردن سرعت جذب آن از دستگاه گوارش تثبیت می کند، به عنوان یک غذای «ضد دیابتی» نام می برند.

این ماده همچنین به کنترل بهتر قند خون و بهبود حساسیت به انسولین کمک می کند. بامیه نه تنها به دیابت کمک می کند، بلکه مزایای دیگری نیز برای مواردی از جمله سوء هاضمه، کم اشتهایی و نیز سیر نگهداشتن افراد برای مدتی طولانی تر دارد.

بامیه همچنین سرشار از آنتی اکسیدان است که می تواند سطح استرس را در بدن کاهش دهد. مدیریت دیابت نه تنها در مورد آن چیزی است که ما مصرف می کنیم؛ بلکه شامل تغییرات در سبک زندگی ما می شود که می تواند به کنترل دیابت کمک کند. مدیریت استرس نیز می تواند به کنترل دیابت کمک کند؛ چرا که استرس طولانی مدت می تواند به افزایش سطح قند خون منجر شود.

تحقیقات نشان می دهد افراد دیابتی بیشتر در معرض داشتن کلسترول بالا هستند. بنابراین بهتر است تا آن دسته از مواد غذایی را مصرف کنید که سرشار از آنتی اکسیدان و فیبر بوده تا بتوانید سطح کلسترول را در بدن مدیریت کنید. حفظ مناسب سلامتی به منظور کاهش عوارض دیابت، امری مهم است.
راه هایی برای حفظ بامیه در رژیم غذایی

غذاهای مختلفی وجود دارد که شما می توانید آنها را با بامیه درست کنید. شما می توانید بامیه را به تنهایی و یا به همراه پیاز و گوجه فرنگی طبخ کنید. شما می توانید بامیه را تکه تکه کرده و یک شب در آب بگذارید و صبح بنوشید.

همچنین شما می توانید از پوست بامیه استفاده کنید؛ به این صورت که بامیه را با یک رنده، رنده کرده و از پوست آن به عنوان تزیین استفاده کنید یا آن را به همان شکل مصرف کنید.

شما همچنین می توانید دانه های بامیه پودر شده را بخرید. تجربه نشان داده است که دانه های بامیه پودر شده برای دیابت مفید و به عنوان مکمل عمل می کند.

منبع: بهداشت نیوز

۱۴۰۰/۵/۲۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...