نسخه چاپی

هر آنچه باید درباره سویه دلتا در كودكان بدانید

عکس خبري - هر آنچه بايد درباره سويه دلتا در کودکان بدانيد

بسیاری از والدین این نگرانی را دارند كه سویه دلتا در كودكان كه هنوز واكسینه نشده‌اند، چگونه است.

به گزارش نما، بر اساس جدیدترین داده های موجود، اگرچه موارد به طور کلی در برخی مناطق در حال افزایش است اما درصد بستری شدن در کودکان در اثر ابتلا به نوع دلتا افزایش نمی یابد.

با این حال کارشناسان معتقدند کودکانی که دچار بیماری یا مشکلات پزشکی هستند درست مانند بزرگسالان، بیشتر در معرض عوارض ناشی از ابتلا به کرونا قرار دارند. انتظار می رود پاییز امسال واکسیناسیون برای کودکان خردسال آمریکایی در دسترس قرار گیرد.

با گسترش نوع بسیار مسری دلتا، بسیاری از آمریکایی‌ها نگران این هستند که این برای فرزندان واکسینه نشده آنها چه اتفاقی می‌افتد.

در بیشتر موارد، کودکان از عوارض جدی COVID-19 در امان هستند. در حالی که تاکنون بیش از ۴ میلیون کودک مبتلا به SARS-CoV-2 شناسایی شده اند، اکثریت قریب به اتفاق آنها موارد خفیف بوده و به ندرت منجر به بستری شدن و مرگ گردیده است.

اخیراً گزارش های محدودی مبنی بر بستری شدن کودکان در بخش مراقبت های ویژه و تشخیص تعداد بیشتری کودک مبتلا به کووید ۱۹ مخابره شده است.

اما آخرین داده های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) نشان می دهد با شیوع نوع دلتا، میزان بستری و خطر بروز عوارض شدید در بین کودکان افزایش نیافته است.

در عین حال، کارشناسان بیماری‌های عفونی از افزایش موارد ابتلا در بین جوانان آمریکایی تعجب‌زده نخواهند شد زیرا میلیون‌ها نفر همچنان واکسینه نشده و به فعالیت‌های عادی خود مانند حضور در اردوگاه و بازگشت به مدرسه می‌پردازند.

واقعیت این است که موثرترین راه برای محافظت از کودکانی که هنوز واجد شرایط دریافت واکسن نیستند واکسیناسیون هرچه بیشتر بزرگسالان است.

دکتر آمش آدالجا، متخصص بیماری های عفونی و محقق ارشد در دانشگاه جان هاپکینز در این زمینه می گوید: کودکان از پیامدهای شدید کووید ۱۹ در امان هستند و احتمال انتشار توسط آنها نیز کمتر است و من فکر می کنم که این امر در مورد نوع دلتا نیز با وجود عناوین ترسناکی که برایش استفاده می‌کنند، صادق است. به نظر نمی رسد خطر در حال افزایش باشد زیرا دلتا یک نوع مسری‌تر است و انتظار می رود که در مناطق با نرخ پایین واکسیناسیون شیوع پیدا کند.

از آنجا که بسیاری از کودکان واکسینه نشده اند، مستعد ابتلا به ویروس هستند. آنها نیز به دلیل کم بودن خطر ابتلا به بیماری شدید کرونا، بیشتر از بزرگسالان به فعالیت‌های اجتماعی خود باز می گردند. مردم نباید در مورد موارد ابتلا شگفت زده شوند زیرا این ویروس از بین نمی رود یا ریشه کن نمی شود.

دکتر آدالجا معتقد است: هدف هرگز صفر رساندن موارد ویروس کرونا نبوده است بلکه هدف ما از بین بردن توانایی ویروس برای ایجاد بیماری شدید، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و در یک کلام، رام کردن آن است. طبق اعلام آکادمی اطفال آمریکا (AAP)، کودکان هنوز در معرض خطر اندک برای ابتلا به بیماری شدید ناشی از کووید۱۹ هستند. آخرین اطلاعات نشان می دهد که کودکان حدود ۱.۳ تا ۳.۶ درصد از کل بستری‌های گزارش شده را تشکیل می دهند و حدود ۰.۱ تا ۱.۹ درصد از کل موارد کرونا در کودکان منجر به بستری شدن در بیمارستان شده است.

دکتر ریچارد مارتینلو، متخصص بیماریهای عفونی دانشگاه ییل نیز ​​گفت اگرچه کودکان در معرض خطر کمتری قرار دارند، اما درصد کمی از کودکان دچار عوارضی مانند سندرم التهابی چند سیستم (MIS-C) یا کووید۱۹ طولانی مدتمی شوند. هنگامی که نوعی واگیرتر است مانند دلتا، به طور طبیعی منجر به «بستری شدن» بیشتر می شود. این که کودکی دچار عوارض شدید شود بیشتربستگی به سلامت زمینه ای کودک دارد. درست مانند بزرگسالان، کودکانی که مشکلات پزشکی دارند بیشتر در معرض عوارض هستند.

منبع: بهداشت‌ نیوز

۱۴۰۰/۵/۲۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...