نسخه چاپی

نجف‌زاده در گفتگو با نما:

دولت سیزدهم برای حل مشكلات كشور اراده جدی دارد

عکس خبري -دولت سيزدهم براي حل مشکلات کشور اراده جدي دارد

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: عزم جدی برای حل مشكلات در دولت سیزدهم مشاهده می‌شود اما برای اینكه بتوانیم مشكلات جامعه را به طور قطعی حل كنیم باید اصلاح رویكردها، هم‌پیوندی اقتصاد محلی و منطقه‌ای به اقتصاد جهانی، تقویت دیپلماسی اقتصادی فعالانه در تمام وزارتخانه‌ها و حذف قوانین مزاحم و اصلاح قوانین در دستور كار دولت سیزدهم قرار گیرد.


عادل نجف‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار نما، اظهار داشت: شاید چهار پنج نفر از وزرا شاید نتوانند رأی اعتماد نمایندگان مجلس را جلب کنند تا کنون نظر نمایندگان نسبت به دو وزیر پیشنهادی وزارتخانه‌های مهم و استراتژیک مانند آموزش و پرورش و نیز وزارت علوم مثبت نبوده و جو مجلس نسبت به این دو نفر منفی است.

وی گفت: این دو وزارتخانه بسیار مهم و حساس هستند و هر دو آنها با مشکل نیروی انسانی، پرداخت حقوق و ضعف ساختاری مواجه هستند و انتظار ما از آقای رئیسی بیشتر از اینها بود، اما متأسفانه همیشه این دو وزارتخانه مظلوم واقع بوده‌اند و هستند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما نمی‌توانیم نسبت به مسیر تربیت فرزندان و بالندگی دانشجویان کشور بی‌تفاوت باشیم؛ زیرا ما معتقدیم یکی از را‌ه‌های دستیابی به توسعه پایدار و بالندگی علمی، تقویت نظام آموزش و پرورش و آموزش عالی است؛ بنابراین نمی‌توان سرنوشت این دو وزارتخانه مهم را به دست هرشخصی سپرد.

نجف‌زاده با بیان اینکه آقای رئیسی با رصد مشکلات و تجربه‌ای که در اختیار دارد، قادر خواهد بود، مشکلات کشور را با یک کابینه قوی حل کند، گفت: عزم جدی برای حل مشکلات در دولت سیزدهم مشاهده می‌شود اما برای اینکه بتوانیم مشکلات جامعه را به طور قطعی حل کنیم باید اصلاح رویکردها، هم‌پیوندی اقتصاد محلی و منطقه‌ای به اقتصاد جهانی، تقویت دیپلماسی اقتصادی فعالانه در تمام وزارتخانه‌ها و حذف قوانین مزاحم و اصلاح قوانین در دستور کار دولت سیزدهم قرار گیرد.

او معتقد است: متأسفانه امروز قوانین دست‌وپاگیر بسیاری در کشور وجود دارد که هیچ‌کس به غیر از دولت نمی‌تواند آنها را پایش کند. قاعدتاً دولت باید از مجلس کمک بگیرد تا این قوانین اصلاح یا حذف شود و قطعاً ما هم برای رسیدن به این هدف به دولت کمک خواهیم کرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مجلس به دنبال توسعه پایدار کشور است و در این زمینه حاضر است به دولت مستقر کمک کند و ما از دولت انتظار داریم که در انتصاب مسئولان نهایت دقت و ظرافت را به خرج دهد تا مبادا به جای کاتالیزور توسعه اقتصادی، همانند ترمز عمل کنند.

نجف‌زاده در پایان تأکید کرد که برخی از مسئولان کشور به خاطر فقر دانش مانع توسعه اقتصادی کشور شده‌اند و ضروری است که در دولت سیزدهم از دستاوردهای دانشگاهی و اساتید دانشگاه برای سمت‌های مدیریتی استفاده شود.

۱۴۰۰/۵/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...