نسخه چاپی

ارتباط بین كووید ۱۹ و زایمان زودرس

عکس خبري -ارتباط بين کوويد ?? و زايمان زودرس

بر اساس نتایج یك مطالعه بزرگ، افرادی كه در دوران بارداری به كووید ۱۹ مبتلا می شوند با خطر بیشتری برای زایمان زودرس مواجه هستند.



به گزارش نمابه نقل از مدیکال نیوز، محققان دانشگاه سان فرانسیسکو مشاهده کردند خطر زایمان زودرس که در کمتر از ۳۲ هفته بارداری اتفاق می‌افتد، برای افرادی که در دوران بارداری به کووید ۱۹ مبتلا شده اند ۶۰ درصد بیشتر بود، در حالی که این ریسک در زایمان کمتر از ۳۷ هفته در افراد مبتلا به عفونت ۴۰ درصد بیشتر بود.


همچنین برای کسانی که فشارخون بالا، دیابت یا چاقی داشتند و مبتلا به کووید ۱۹ شدند، خطر زایمان زودرس ۱۶۰ درصد افزایش یافت.

«دبورا کاراسک»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «زایمان زودرس با پیامدهای چالش برانگیز زیادی برای افراد باردار و نوزادان همراه است و زایمان زودرس بیشترین عوارض را برای نوزاد به همراه دارد.»

وی در ادامه افزود: «نتایج ما بر اهمیت اقدامات پیشگیرانه برای کاهش عفونت کووید ۱۹ در افراد باردار برای جلوگیری از زایمان زودرس از جمله واکسیناسیون اشاره می‌کند.»

به گفته محققان، افراد باردار جزو افراد در معرض خطر بالای عفونت کووید ۱۹ محسوب می‌شوند، اما عمدتاً از دریافت واکسن خوددرای می‌کنند.
منبع: مهر

۱۴۰۰/۵/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...