نسخه چاپی

كودكان كرونایی در عرض چند هفته بهبود می‌یابند

عکس خبري - کودکان کرونايي در عرض چند هفته بهبود مي‌يابند

بر اساس تحقیقات جدید اكثر كودكان مبتلا به كووید ۱۹ علائم خفیفی دارند و در عرض چند هفته به طور كامل بهبود می‌یابند.

به گزارش نما، بر اساس تحقیقات جدید، اکثر کودکان مبتلا به کووید ۱۹ در سال گذشته علائم خفیفی داشتند، نیازی به مراقبت‌ های پزشکی نداشتند و طی چند هفته پس از عفونت بهبودی کامل یافتند.

دو مطالعه که توسط موسسه تحقیقات کودکان مرداک (MCRI) در سال ۲۰۲۰ انجام شد نشان داد کودکان مبتلا به کووید ۱۹ در مقایسه با بزرگسالان علائم خفیف‌تر و عوارض بهداشتی شدیدتری را تجربه کردند.

تحقیقات منتشر شده در مجله The Lancet Child & Adolescent Health نشان داد از ۱۷۱ کودک زیر ۱۸ سال که در ۷ ماه تا ۲۸ اکتبر ۲۰۲۰ نتیجه آزمایش کرونای آن‌ها مثبت بود، ۵۸ درصد بیماری خفیف داشته، ۳۶ درصد بدون علامت بودند و ۵ درصد بیماری متوسط ​​داشتند.

دکتر شیدان توصیف از محققان این مطالعه گفت همه کودکان به خوبی بهبود یافتند و علائم شایع سرفه و خستگی طولانی مدت بیشتر از هشت هفته ادامه نداشت.

وی گفت: بر خلاف بزرگسالانی که می‌توانند مشکلات سلامتی مداوم و جدی مانند خستگی و مشکلات ریوی را تجربه کنند، حتی با یک مورد خفیف کووید ۱۹، ما هنوز هیچ عوارض طولانی مدتی را بعد از دو ماه در این کودکان مشاهده نمی‌کنیم.

دکتر لیلا ابراهیم از دیگر محققان این مطالعه گفت مطالعه او که در مجله پزشکی استرالیا منتشر شد و شامل ۱۶ بیمارستان در سراسر استرالیا بود، نشان داد کودکان در مقایسه با بزرگسالان کمتر تحت تاثیر کووید ۱۹ قرار می‌گیرند.

داده‌ها که از طریق شبکه تحقیقات کودکان در بخش‌ های اضطراری بین المللی (PREDICT) پیگیری شد، شامل کودکانی بود که در ۷ ماه تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۰ کرونا مثبت بودند.

از ۴۲۶ مورد ارائه شده از سوی بیمارستان، ۳۹۳ کودک مبتلا به کرونا بودند که علائم خفیفی داشته و نیازی به مداخله پزشکی نداشتند.

فقط یک کودک مبتلا به کووید ۱۹ شدید بود و دو کودک دیگر مبتلا به سندرم چند سیستم التهابی اطفال شدند که از نظر زمانی با سارس-کوو-۲ (PIMS-TS) مرتبط بود.

این مطالعه نشان داد که فقط ۱۲ درصد از کودکان مبتلا به کرونا در بیمارستان بستری شده‌اند و ۴ درصد در خانه از راه دور تحت برنامه بیمارستان در خانه تحت درمان قرار گرفته‌اند.

دکتر ابراهیم گفت: به طور متوسط، آزمایش کودکان پس از دو روز با علائمی مانند تب، آبریزش بینی و سرفه مثبت بود و بسیاری از آن‌ها تماس‌ های خانگی داشتند که آن‌ها نیز مبتلا شده بودند.

پروفسور فرانتس بابل گفت: گروه بندی بیماران در بخش‌های اورژانس به دو دسته پرخطر و کم خطر است. مطالعه ما نشان داد گاهی اوقات کودکان مبتلا به کووید ۱۹ در بخش اورژانس از دست می‌روند اما تعداد آن‌ها بسیار محدود است. نظارت سرپایی یا برنامه بیمارستان در خانه ممکن است حضور مجدد در بخش‌های اورژانس و خطرات انتقال را کاهش دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

۱۴۰۰/۵/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...