نسخه چاپی

راه مبارزه با انحراف

حبیب الله عسكر اولادی

ديروز از خط مستقيم انقلاب وانحراف از آن سخن گفتيم و از انحراف از وحدت امت اسلام بويژه وحدت ملي مباحثي گفته شد. در اين قسمت در خصوص ناديده گرفتن خدمات انقلاب درگذشته واسلام ايراني و مكتب ايراني به‌عنوان دو انحراف مطالبي تقديم مي‌شود.
1- ناديده‌ گرفتن خدمات گذشته
گاهي از خدمات دولت فعلي به‌گونه‌اي سخن گفته مي‌شود كه گويي درگذشته هيچ كاري صورت نگرفته است. تاريخ انقلاب اسلامي مشحون از فداكاري شمار زيادي از مسئولان در دولت‌هاي پيشين است. دولت‌ 8 سال دفاع مقدس، دولت سازندگي و دولت اصلاحات هر كدام به سهم خود به مردم خدمت كرده‌اند و فصلي از تاريخ پر افتخار جمهوري اسلامي را رقم زده‌اند. نقد برخي عملكردهاي ناصواب همراهان آنها نبايد باعث شود خدمات آنها را ناديده بگيريم و آنها را تخطئه كنيم وخداي ناكرده تصويري سياه از آنها نشان دهيم. " لا يجرمنكم شنان قوم علي الا تعدلوا اعدلوا هو اقرب للتقوي... ( مائده 8).
يكي از توفيقات دولت نهم ودهم به فضل الهي اين بوده كه از سال‌هاي 84 تاكنون رقم درآمد نفتي ايران يك رقم فوق العاده بوده است به‌طوري كه از آغاز انقلاب تا پايان دولت اصلاحات رقم درآمد نفتي ايران 383 ميليارد و 796 ميليون دلار بوده است. در حالي كه تنها در طول برنامه پنجساله چهارم در آمد نفتي ايران رقمي بالغ بر 465 ميليارد و 400 ميليون دلار بوده است. يعني ما در اين دوره بيش از همه دولت‌هاي گذشته به لطف الهي درآمد نفت داشتيم و زيرساخت‌هاي اقتصادي كشور مهياي يك جهش اقتصادي بوده است. لذا حجم خدمات به مردم نبايد برخي را مغرور كند ومدام آمار و ارقام را به رخ دولت‌هاي پيشين بكشند.
ضمن اينكه نهادهاي نظارتي بايد تصوير درستي- غير از تصويري رسمي كه دولتي‌ها در مورد كارنامه اقتصادي مي‌دهند - از وضعيت اقتصادي كشور بدهند تا معلوم بشود ما با اين نعمت عظيم الهي چه كرديم؟
2- اسلام ايراني ، مكتب ايراني
جعل تئوري مكتب ايراني و حذف " اسلام" در ادبيات گفتاري اطرافيان رئيس جمهور و تاكيد بيش از حد روي "اومانيسم" و اصالت انسان وبه بهانه‌هاي گوناگون، ستايش از ايران باستان و تجليل از كوروش و به رخ كشيدن منشور حقوق بشر او نوعي بازگشت به گذشته است بي‌آنكه به مردم بگوييم اين رويكرد چه جايگاهي در گفتمان امام(ره) و رهبري دارد. ما اين رويكرد را نوعي انحراف مي‌دانيم.
اذ جعل الذين كفروا في قلوبهم الحميه حميه الجاهليه فانزل الله سكينته علي رسوله و علي المومنين...( فتح 26)
"حميت جاهليت" مانع مي‌شود ، ايمان به خدا و رسول آورد و تسليم در برابر حق و عدالت شد.
پافشاري اقوام منحرف در برابر انبياي الهي از رهگذر "‌حميت جاهليت" صورت مي‌گرفت. قرآن مجيد داروي درد"‌حميت جاهليت" را سكينه ايماني و روح تقوي مي‌داند. ما بايد جامعه اسلامي را به‌سوي احكام الله و حاكميت تقوي ببريم تا به سمت حميت جاهليت منحرف نشود. نه اينكه خود مبلغ آن باشيم .در حالي‌كه در منطقه و جهان عطر بيداري اسلامي به مشام مي‌رسد كوبيدن بر طبل ناسيوناليسم ايراني وحتي پوشاندن لباس ايراني بر اسلام تحت عنوان مكتب ايراني، اسلام ايراني يك خطاي راهبردي است و مي‌توان آن را حميت‌ جاهلي دانست. البته به اين معنا نيست كه ما نسبت به مليت خود بي‌تفاوت باشيم و ارزش‌هاي الهي آن را فراموش كنيم. اما تاكيد زياد بر آن به وحدت مسلمين، هم در داخل و هم در خارج آسيب مي‌زند و انقلاب‌ اسلامي ما را كه خود را در اندازه جهاني تعريف كرده است درحد فرقه‌گرايي و نژاد پرستي فرو مي‌كاهد.
اين رويكرد فهم رئيس دولت را از واقعيت‌هاي جهان اسلام و ديدگاه‌هاي درست امام و رهبري، روحانيت ومراجع و نخبگان حوزه و دانشگاه دور مي‌كند.
مواضع انحرافي اطرافيان دكتر احمدي‌نژاد، حتي نزديك‌ترين دوستان رئيس جمهور را رنجاند و نقد صريح آيت الله مصباح يزدي به حلقه انحراف و موارد انحراف را اطرافيان رئيس جمهور بايد جدي بگيرند.

۱۳۹۱/۱۰/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...