نسخه چاپی

فرار ۲۰ هزار دلاری دختر ۱۸ ساله از خانه+عكس

عکس خبري -فرار ?? هزار دلاري دختر ?? ساله از خانه+عکس

یك دختر جوان ۱۸ ساله پس از آشنایی با یك مرد جوان ۲۰ هزار دلار از پدرش ربود و از خانه فرار كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس در تاریخ 28 آذر فردی با مراجعه به کلانتری 122 دربند به مأموران اعلام کرد: دختر 18 ساله‌ام، در ساعت 7 صبح مورخه به قصد رفتن به مدرسه از منزل خارج شده و دیگر به خانه مراجعه نکرده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع فقدانی و به دستور دادیار شعبه پنجم دادسرای امور جنایی تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار تیم فقدان پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با ارجاع پرونده به پایگاه یکم، پدر دختر مفقود شده در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: پس از آنکه دخترم به منزل باز نگشت، نگران او شده و به مدرسه‌اش رفته و اطلاع پیدا کردم که وی اصلا آنروز به مدرسه نرفته است.

بلافاصله به منزل بازگشته و در بازرسی اتاق دخترم متوجه شدم که او تمامی مدارک شناسایی خود از قبیل شناسنامه و گذرنامه را برداشته و علاوه بر مدارک شناسایی با برداشتن مبلغ 20 هزار دلار وجه نقد از منزل خارج شده است؛ پس از آن هرچه با شماره تلفن همراه دخترم تماس گرفتم نیز پاسخگو نبود و تلفن همراه خود را خاموش کرده است.

با توجه به اظهارات پدر فقدانی، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که فقدانی با طرح و برنامه از منزل خارج شده است؛ لذا با مراجعه به محل تحصیل فقدانی، به تحقیق از دوستان و هم کلاسی های وی پرداخته و اطلاع پیدا کردند که او در صحبت های خود به دوستانش عنوان کرده که از حدود سه ماه پیش با پسر جوانی به هویت میلاد آشنا شده و این پسر جوان به وی پیشنهاد ازدواج داده و او نیز به درخواست وی، پاسخ مثبت داده است.

با توجه به اطلاعات بدست آمده درباره میلاد، کارآگاهان پایگاه یکم با انجام تحقیقات پلیسی موفق به شناسایی دقیق هویت میلاد 22 ساله و محل سکونت وی در منطقه مهرآباد جنوبی شدند؛ با شناسایی محل سکونت میلاد، کارآگاهان با مراجعه به محل سکونت وی اطلاع پیدا کردند که میلاد نیز دقیقا از تاریخ اعلام فقدان از سوی شاکی پرونده از خانه خارج و دیگر به منزل بازنگشته است.

پدر میلاد در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: میلاد به بهانه رفتن به مسافرت خودرو پرشیا مرا به امانت گرفت و پس از آن دیگر هیچ اطلاعی از وی نداریم؛ زمانیکه برای اطلاع از وی با دوستان نزدیکش تماس گرفتیم اطلاع پیدا کردیم که آنها به هیچ عنوان قصد رفتن به مسافرت با یکدیگر را نداشته‌اند.

با توجه به اظهارات پدر میلاد، کارآگاهان با تحقیق از دوستان و برخی بستگان نزدیک میلاد اطلاع پیدا کردند که میلاد پیش از این در برخی از صحبت‌های خود عنوان کرده که به دختر جوانی علاقه‌مند شده و قصد دارد تا زندگی جدیدی را با این دختر آغاز کند.

با توجه به دلایل و اطلاعات بدست آمده، کارآگاهان در ادامه تحقیقات خود موفق به شناسایی یک واحد آپارتمانی در منطقه تهرانسر شدند؛ با شناسایی واحد آپارتمانی در یک مجتمع مسکونی و انجام تحقیقات نامحسوس، کارآگاهان پایگاه یکم اطلاع پیدا کردند که این واحد آپارتمانی از سوی میلاد به صورت رهن کامل اجاره شده؛ لذا محل مورد نظر تحت مراقبت شبانه روزی قرار گرفت و سرانجام در ساعت 23 شب یکم ماه جاری کارآگاهان پایگاه یکم موفق به شناسایی خودرو پرشیای متعلق به پدر میلاد به همراه دو سرنشین داخل آن ( میلاد و دختر مفقود شده ) شدند که بلافاصله پرشیا به همراه سرنشنیان آن متوقف، در بازرسی از داخل واحد آپارتمانی اجاره شده از سوی میلاد نیز مبلغ 10 هزار دلار متعلق به پدر دختر کشف شد.

در ادامه تحقیقات مشخص شد که میلاد و فقدانی، مبلغ 10 هزار دلار متعلق به پدر فقدانی را برای رهن منزل و تهیه اسباب و اثاثیه اولیه زندگی هزینه کرده‌اند که با انجام هماهنگی لازم قضایی و به دستور مقام قضایی، قرارداد رهن منزل فسخ و پول هزینه شده بابت رهن منزل به همراه 10 هزار دلار کشف شده به پدر فقدانی بازپس و فقدانی نیز به خانواده اش بازگردانیده شد.

سرهنگ کارآگاه رحیم فرزام، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در ادامه با اشاره به لزوم نظارت بر رفتار فرزندان از سوی والدین گفت: نظارات بر رفتار فرزندان به هیچ عنوان به معنای ایجاد محدودیت در رفتار و فعالیت های اجتماعی از سوی والدین نیست بلکه به معنای هدایت صحیح آنها و ارائه توصیه و مشاوره های مناسب جهت انتخاب گزینه های مناسب در فعالیت اجتماعی و نوع ارتباطات فرزندان است.

سرهنگ رحیم فرزام در پایان با اشاره به برخی آسیب های اجتماعی موجود در شبکه های اجتماعی مجازی نیز گفت: با توجه به نوع ارتباطات در شبکه‌های اجتماعی مجازی، بعضا افراد فرصت طلب با سوء استفاده از همین موضوع اقدام به اغفال سایر افراد بویژه جوانان و نوجوانان نمایند که نمونه آنرا می توان در این پرونده و یا پرونده های مشابه مشاهده کرد که جای دارد والدین در خصوص عضویت فرزندان در این شبکه های اجتماعی و نحوه استفاده آنها از این شبکه های مجازی دقت نظر بیشتری داشته باشند.

۱۳۹۱/۱۰/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...