نسخه چاپی

جلسه علنی آغاز شد/ ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم

عکس خبري -جلسه علني آغاز شد/ ادامه بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي دولت سيزدهم

نماینده مردم بروجن در مجلس گفت: تحول در ساختار و معاونت‌های وزارت اطلاعات باید در دوران خطیب صورت گیرد، ضمن اینكه فتنه نفوذ و رخنه خط قرمز مجلس است و باید وزیر پیشنهادی اطلاعات در این باره توضیح دهد.


به گزارش نما، حجت الاسلام امیرقلی جعفری نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه ۳۱ مرداد ماه) در جلسه علنی مجلس و در موافقت با وزیر پیشنهادی اطلاعات اظهار داشت: رسالت و جایگاه وزارت اطلاعات برای همه ما روشن است و هر فعالیتی که بخواهد در ایران اسلامی شکل بگیرد، لازمه آن وجود امینت است و وزارت اطلاعات حساسیت زیادی دارد.

وی افزود: وزارت اطلاعات در تولید اطلاعات دقیق، ایجاد امنیت پایدار، اشراف اطلاعاتی در درون و بیرون مرزها، مبارزه با تروریسم و فعالیت های ضد جاسوسی وظایفی را برعهده دارد.


نماینده مردم بروجن در مجلس تصریح کرد: در محیط پیرامونی ما و کشورهای اطراف‌، کشورهایی ملتهب و متلاطم داریم که رابطه با آنها اشراف اطلاعاتی و رصد اطلاعاتی یکی از وظایف وزارت اطلاعات است که باید وزیری با ویژگی‌های خاص در این وزارتخانه داشته باشیم.

جعفری گفت: برنامه‌های حجت الاسلام خطیب و گذشته او برای تصدی وزارت اطلاعات قابل دقت است.

وی افزود: مقابله هوشمندانه و روندها و گلوگاه‌ها و شریان‌های اصلی فساد یکی از برنامه‌های وزارت اطلاعات است که در برنامه‌های حجت الاسلام خطیب وجود دارد.

نماینده مردم بروجن در مجلس اظهار داشت: روش‌های جمع‌آوری اطلاعات و تحلیل هوشمندانه و برنامه‌های پیشرفت و توسعه‌ای در مناطق محروم و موضوعات امنیتی و دفاعی بخش دیگری از برنامه‌های خطیب در وزارت اطلاعات است.

جعفری تصریح کرد: صیانت از تصمیم‌گیران و نخبگان علمی و ژنتیکی و کشف توطئه‌ها و براندازی‌ها و جاسوسی و خرابکاری و صیانت از امنیت کشور و توسعه فرهنگ خودباوری و خودکفایی در تمامی ابعاد دفاعی و امنیتی بخش دیگری از برنامه‌های حجت الاسلام خطیب در وزارت اطلاعات است، ضمن اینکه توجه به اقتصاد مقاومتی و نظریه انقلابی و تسری آن هم در برنامه‌های وی مشاهده می‌شود.

وی افزود: کاهش وابستگی به نفت و فاصله گرفتن دولت از بخش‌های اقتصادی و درون‌زایی اقتصاد و مولد بودن اقتصاد و مردمی کردن اقتصاد از دیگر برنامه‌های خطیب در وزارت اطلاعات است. البته خطیب باید به سه اصل عزت، حکمت و مصلحت هم توجه کند.

نماینده مردم بروجن در مجلس اظهار داشت: حجت الاسلام خطیب اولین وزیر اطلاعاتی است که از درون این وزارتخانه انتخاب شده و از مراحل ابتدایی در وزارت اطلاعات کار خود را آغاز کرده است.

جعفری گفت: تحول در ساختار و معاونت‌های وزارت اطلاعات باید در دوران خطیب صورت گیرد، ضمن اینکه فتنه نفوذ و رخنه خط قرمز مجلس است و باید وزیر پیشنهادی اطلاعات در این باره توضیح دهد.
منبع: فارس

۱۴۰۰/۵/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...