نسخه چاپی

وزرای پیشنهادی باید به صورت شفاف به سوالات نمایندگان پاسخ دهند

عکس خبري -وزراي پيشنهادي بايد به صورت شفاف به سوالات نمايندگان پاسخ دهند

نماینده بندرعباس در مجلس گفت:وزرا و رئیس جمهور باید به صورت شفاف به سوالات نمایندگان پاسخ دهند.


به گزارش نما، احمد مرادی نماینده بندرعباس در مجلس در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۳۱ مرداد) قوه مقننه طی تذکری، گفت: طبق ماده (۲۰۴) ماده آیین نامه داخلی مجلس در جریان رأی اعتماد وزرا رئیس جلسه وظیفه دارد که سوالات کتبی نمایندگان را که طی برنامه‌های دولت مطرح می‌کنند را به رئیس جمهور یا وزرای مربوطه ارائه کند و وزیر باید پاسخ آنها را بدهد اما متأسفانه چنین اتفاقی نمی‌افتد.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور و وزرا به سوالات مطروحه شفاف پاسخ نمی‌دهند و به سادگی از کنار آن رد می‌شوند، ادامه داد: مردم انتظار دارند با دقت کامل به وزرای پیشنهادی رأی دهیم. وزرا و رئیس جمهور باید به صورت شفاف به سوالات نمایندگان پاسخ دهند.

محمدباقر قالیباف که ریاست جلسه را برعهده داشت در پاسخ به تذکر این نماینده، گفت: از دیروز تاکنون این ماده اجرایی می‌شود و نمایندگان هم در جریان آن قرار دارند که سوالات کتبی خود را در جریان بررسی برنامه‌های دولت از طرف رئیس مجلس به رئیس جمهور یا وزرای مربوطه ارائه کنند؛ تاکنون نمایندگان ۱۵ نامه را ارائه کرده‌اند که به وزرا و رئیس جمهور داده شد البته برخی هم خود نامه را به وزرا داده‌اند و از این به بعد هم اگر نماینده‌ای سوال کتبی دارد، می‌تواند ارائه کند تا در اختیار وزیر مربوطه قرار گیرد.
منبع: تسنیم

۱۴۰۰/۵/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...