نسخه چاپی

عزاداری محرم و صفر با رعایت شیوه نامه های بهداشتی

برگزاری مراسمات مذهبی در زمانه كرونا

عکس خبري -برگزاري مراسمات مذهبي در زمانه کرونا

جریان هایی درتلاش هستند تا به بهانه ی اوج گیری كرونا مانع برگزاری عزاداری برای سیدالشهدا شوند این در حالی است كه مجالس عروسی و مراسم‌های دیگر با تجمع‌های بدون كنترل و در پایین‌ترین سطح رعایت شیوه نامه‌های كرونایی بدون واكنش و محدودیت درحال برگزاری است!

امسال دومین سالی بود که عزاداری سید الشهدا علیه السلام با شیوع ویروس کرونا همراه بود و وجود این ویروس شکل مراسمات عزاداری را تغییر داد، اما تا به امروز عزاداری برای سرور و سالار شهیدان با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی صورت گرفت و طبق آمارهای موجود هیئت های مذهبی شیوه نامه های بهداشتی را تا 75 درصد رعایت کردند. عکس ها و تصاویر منتشر شده از برگزاری مراسمات گویای همین موضوع است و ما شاهد بودیم که در مکان هایی که مجوز برگزاری مراسم را داشتند پروتکل های بهداشتی کاملا رعایت شده و مردم با وجود ماسک و فاصله گذاری در مراسمات شرکت کردند فقط بعضی از موارد نادر وجود دارد که علی رغم تذکرهای داده شده مبنی بر عدم برگزاری روضه های خانگی، متاسفانه بعضی از افراد به برگزاری این مراسم پرداختند که قطع به یقین تجمع در مناطق کوچک و سرپوشیده خطر ابتلا به ویروس کرونا را افزایش می دهد و سلامت افراد را به خطر می اندازد
این یک واقعیت است که حال و روز کشورمان در این روزها اصلا خوب نیست! و آمار کرونا سیاه‌ترین روزها را به رخ مان می کشد! در این شرایط بدون شک برگزاری مجالس حسینی بدون توجه به پروتکل‌های بهداشتی اعلام‌شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، اقدام ناصوابی است که موجب وهن دین می شود و رضایت اباعبدالله (ع) را به همراه ندارد!چرا که جریان هایی درتلاش هستند تا به بهانه ی اوج گیری کرونا مانع برگزاری عزاداری برای سیدالشهدا شوند این در حالی است که مجالس عروسی و مراسم‌های دیگر با تجمع‌های بدون کنترل و در پایین‌ترین سطح رعایت شیوه نامه‌های کرونایی بدون واکنش و محدودیت درحال برگزاری است! اما انچه مهم است این است که سلامت مردم برای دلدادگان اباعبدالله در اولویت است و عزاداران حسینی باید پیشگام مراقبت و صیانت از سلامت جامعه باشند و در این مسیر الگو و اسوه دیگران قرار بگیرند و اجازه ندهند فرصت‌طلبانی که به دنبال هجمه به شعائر اسلامی هستند، مجالس حسینی را عامل شیوع کرونا معرفی کنند!

۱۴۰۰/۵/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...