نسخه چاپی

پیشنهاد مناسب AFC بابت حق پخش تلویزیونی ۴ ساله بازی‌های تیم ملی/ میزبانی پردرآمد برای صداوسیما

عکس خبري -پيشنهاد مناسب AFC بابت حق پخش تلويزيوني ? ساله بازي‌هاي تيم ملي/ ميزباني پردرآمد براي صداوسيما

كنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) پیشنهاد مناسبی برای واگذاری امتیاز حق پخش تلویزیونی مسابقات تیم ملی ایران به صداوسیما برای چهار سال ارائه كرده است.



به گزارش نما، میزبانی تیم ملی فوتبال ایران از رقبایش در مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر منوط به حل شدن موضوع حق پخش تلویزیونی است و صداوسیما باید بابت پخش مسابقات تحت پوشش کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) مبلغی را پرداخت کند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا که امتیاز پخش تلویزیونی مسابقات نهایی انتخابی جام جهانی و مسابقات جام ملت‌های آسیا را در اختیار دارد، به طور معمول این امتیاز را به اسپانسرها واگذار می‌کند. با این حال تحریم‌ها و مسائل دیگر مسئله حق پخش تلویزیونی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، به طور مستقیم مسئله میزبانی را هم هدف قرار می‌گیرد که این بار AFC در تلاش است با حل این مسئله چالش‌ها را کاهش دهد.

برای واگذاری سیگنال مسابقات به IRIB یا همان صداوسیما باید مبلغی پرداخت شود و قراردادی به امضا برسد. کنفدراسیون فوتبال آسیا اعطای میزبانی به ایران را پس از حل تمام مسائل منوط به این مسئله دانسته که حالا در حال نهایی شدن مذاکرات است. پیشنهاد AFC برای واگذاری سیگنال مسابقات تیم ملی ایران تا چهار سال آینده که شامل مسابقات نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نیز می‌شود و در موضوع میزبانی تاثیرگذار است، ۳.۵ میلیون دلار بوده که برای چهار سال پیشنهادی مناسب به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید:
اختلاف صداوسیما و AFC میزبانی را از ایران می‌گیرد؟/ قطر گزینه میزبانی تیم ملی از سوریه

کنفدراسیون فوتبال آسیا برای اینکه موضوع پرداخت پول از سوی صداوسیما نیز دچار مشکل نشود و تحریم‌های بانکی از این اتفاق جلوگیری نکند، درخواست کرده قرارداد حق پخش تلویزیونی مستقیم با FFIRI یا فدراسیون فوتبال به امضا برسد. به این صورت که صداوسیما مبلغ مورد نظر را به فدراسیون فوتبال بدهد و AFC نیز این مبلغ را از فدراسیون فوتبال دریافت کند که دارای حساب نزد این کنفدراسیون است.

اولین بازی خانگی تیم ملی فوتبال ایران در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، ۱۰ روز دیگر برگزار خواهد شد و اگر مشکل حق پخش تلویزیونی حل شود، تیم ملی ایران ۱۱ شهریورماه در تهران میزبان سوریه خواهد بود. در غیر این صورت میزبانی دیدارهای ایران باید در کشور سوم برگزار شود که گویا قطر انتخاب نهایی فدراسیون فوتبال کشورمان است.

صداوسیما تا پایان هفته جاری باید مسئله خرید امتیاز حق پخش تلویزیونی را نهایی کند و گویا موافقت‌های لازم صورت گرفته و اگر اتفاقی رخ ندهد، به زودی قرارداد فی مابین به امضا می‌رسد. اتفاقی که می‌تواند هم میزبانی را به تیم ملی بدهد و هم صداوسیما را به درآمدی مطلوب برساند، چراکه صداوسیما درآمد خوبی از پخش آگهی‌های مسابقات فوتبال به دست می‌آورد.
منبع: تسنیم

۱۴۰۰/۶/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...