نسخه چاپی

الزام برگزاری كلیه رقابت‌های لیگ برتر در چمن طبیعی/ باشگاه‌ها ملزم به ارتقای نور ورزشگاه‌ها

عکس خبري -الزام برگزاري کليه رقابت‌هاي ليگ برتر در چمن طبيعي/ باشگاه‌ها ملزم به ارتقاي نور ورزشگاه‌ها

سازمان لیگ فوتبال با ارسال نامه‌ای به هیئت‌های فوتبال استان‌ها و باشگاه‌ها تاكید كرد كه رقابت‌های لیگ برتر در زمین چمن طبیعی باید برگزار شود.


به گزارش نما، حیدر بهاروند، رئیس سازمان لیگ فوتبال با ارسال نامه‌ای، به هیئت‌های فوتبال استان‌ها و باشگاه‌ها در به اتمام رساندن رقابت‌های لیگ برتر و فراهم آوری بهترین شرایط تاکید کرد که رقابت‌های لیگ برتر در زمین چمن طبیعی باید برگزار شود. در نامه بهاروند به باشگاه‌ها و هیئت‌های فوتبال آمده است:

با هدف ارتقا کیفیت هر چه بهتر میزبانی مسابقات لیگ برتر و کاهش نرخ آسـیب دیـدگی ورزشـکاران از یک سو و رعایت شـرایط مساوی در رقابت‌های پیش‌رو، سازمان لیگ فوتبال اعلام می‌کند از این پس تمام رقابت‌های لیگ برتر، می‌بایست در چمن طبیعی با ابعاد و کیفیت اسـتاندارد برگزار شده و تحت هیچ شـرایط چمن مصنوعی با هر مدل و کیفیتی مورد نظر و تایید سازمان لیگ نیست.


از آنجا که این امر به عنوان یک دسـتورالعمل و ابلاغیه سراسـری است، لـذا در رابطه با هیچ یک از باشـگاه‌ها حاظر در لیگ برتر قابل اغماض و یا استثنا نبوده و الزاماً می‌بایست باشگاه میزبان علاوه بر سایر موارد مرتبط با میزبانی موضوع فوق را نیز فراهم آورند.

قاعـدتدً هرگونه مغایرت و مخالفت با این موضوع مورد پـذیرش نبوده و مسـئولیت عـدم تحقق موارد خواسـته شـده مسـتقیماً به عهده باشـگاه مربوطه است.

بدیهی است سازمان لیگ مجاز نیست در رابطه با این امر تصمیمات مقتضی ازجمله لغو میزبانی و بررسی انتقال مسابقات مربوطه را به ورزشگاه دیگر و یا استان‌های همجوار اتخاذ کند.

همچنین سازمان لیگ فوتبال با ارسال نامه دیگری به باشگاه‌های لیگ برتر آخرین دسـتورالعمل‌های ارسالی از سوی کنفدراسـیون فوتبال آسیا را در حالی ارسال کرد که به ضـرورت ارتقـای نور ورزشـگاه ها بر اساس الزامات تعیین شـده در نامه فوق، تاکید شده است

در نامه حیدر بهاروند، رئیس سازمان لیگ فوتبال به باشگاه‌های لیگ برتر آمده است: به جهت ضـرورت اخذ مجوزهای لازم بین‌المللی و اجرای هرچه بهتر رقابت‌ها و خصوصاً تامین شـرایط میزبانی در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسـیا و مقـدماتی جام جهانی مجدداً متذکر می‌شود با اسـتناد به دسـتورالعمل پیوست حداقل اسـتانداردهای نور در ورزشـگاه خانگی اعلام شده آن باشـگاه، علاوه بر سایر الزامات میزبانی، نور ورزشگاه ها برای رقابت های ما قبل فینال لیگ قهرمانان آسـیا ۱۸۰۰ لوکس و برای فینال ۲۰۰۰ لوکس اعلام است.

بر همین اساس از تاریـخ ابلاغ دسـتورالعمل فوق، برای رقابت‌های انتخابی جام جهانی و تیم ملی کشورمان حـداقل شـدت نور تعیین شده ۲۴۰۰ لوکس بوده که ضـرورتاً می‌بایست هرچه سـریع‌تر به حداقل اسـتانداردهای فوق رسـیده تا بتوانیم شرایط بهتری را برای میزبانی رقابت‌های درخواست شده فراهم سازیم.
منبع: فدراسیون فوتبال

۱۴۰۰/۶/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...