نسخه چاپی

خنثی شدن حمله اینترنتی به شركت توانیر

مدیركل پدافند غیرعامل استان هرمزگان با اشاره به حملات سایبری علیه واحدهای صنعتی كشور، از خنثی‌سازی حمله اینترنتی به شركت توانیر بندرعباس طی ماه‌های اخیر خبر داد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، علی‌اکبر اخوان در یک نشست خبری اظهار کرد: دشمنان در راستای ایجاد اخلال، همواره از طریق شبکه اینترنت در حال حمله به واحدهای صنعتی ایران هستند؛ به عنوان نمونه شرکت توانیر بندرعباس که یکی از تولیدکنندگان انرژی برق استان و حتی استان‌های همجوار به حساب می‌آید، در ماه‌های اخیر مورد حمله اینترنتی قرار گرفته است.

وی با اشاره به ورود کرم‌های اینترنتی همانند استاکس‌نت‌ در ماه‌های اخیر به کشور، افزود: این ویروس حتی به برخی از صنایع تولیدی هرمزگان نیز نفوذ کرده بود که به با تدابیر به موقع و همکاری هکرهای متبحر استان، جلوی پیشرفت آن گرفته شد.

اخوان، مهمترین راهکار برای مقابل با این‌گونه حمله‌های سایبری به زیرساخت‌های استان را جلوگیری از نفوذ ویروس‌های اینترنتی دانست و اظهار کرد: در ماه‌های اخیر طی دستورالعملی استفاده از اینترنت در ادارات، فقط با رایانه‌های فاقد اطلاعات سازمانی بلامانع اعلام شده است.

مدیر‌کل پدافند غیرعامل هرمزگان در مورد تخصیص اعتبارات برای مبارزه با حمله‌های سایبری و جلوگیری از آنها گفت: تاکنون اعتباری در راستای تقویت سیستم اداری در برابر ویروس‌ها و کرم‌های اینترنتی در استان تخصیص نیافته است.

به گفته وی، هر سیستم فناوری اطلاعاتی که از مبادی غیرقانونی وارد شده باشد با فروشندگان آنها به شدت برخورد خواهد شد، زیرا ورود اقلام فناوری اطلاعات در صورت فقدان کنترل‌های لازم، می‌تواند برای کشور خطرناک باشد که از جمله آن می‌توان به دوربین‌های مداربسته غیرقانونی که به صورت قاچاق وارد شده‌اند اشاره کرد.

مدیر‌کل پدافند غیرعامل هرمزگان همچنین از راه‌اندازی سه قرارگاه پدافند غیرعامل با عناوین «زیستی»، «سایبری» و «پرتو رافع» در استان تحت مدیریت اداره کل پدافند غیرعامل هرمزگان طی روزهای آینده خبر داد.

اخوان در پایان با اشاره به میزان فارغ‌التحصیلان استان هرمزگان در حوزه پدافند غیرعامل اظهار کرد: هرمزگان نسبت به جمعیت خود، بیشترین فارغ‌التحصیلان پدافند غیرعامل در سطوح کارشناسی ارشد به بالا را در کشور داراست.

۱۳۹۱/۱۰/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...