نسخه چاپی

علیرضا اسلامی در گفتگو با نما :

لاجوردی، شهید سلیمانی زمان خود بود

عکس خبري -لاجوردي، شهيد سليماني زمان خود بود

شهید لاجوردی در برخورد با منافقین جدیت تمام داشت و به نوعی می‌توان گفت، ایشان شهید سلیمانی زمان خود بودند. آن زمان شاید داعش در منطقه حضور نداشت اما داعشی‌های داخلی وجود داشتند كه شهید لاجوردی خود را موظف به مبارزه با جبهه كفر و عناد می‌دانست.


علیرضا اسلامی در گفتگو با خبرنگار نما، درباره شخصیت شهید لاجوردی اظهار داشت: شهید لاجوردی زمانی که در دادستانی و سازمان زندان‌ها مشغول خدمت بود، همواره انقلابی عمل می‌کرد و به اسلام، انقلاب اسلامی و رهبری توجه بسیاری داشت. شهید لاجوردی نسبت به بیت‌المال بسیار حساس بود و همیشه توصیه می‌کرد که مسئولان از بیت‌المال ارتزاق نکند، حتی خود او هیچ‌گاه حقوقی دریافت نمی‌کرد و معاش خود را از طریق شغل شخصی در نجاری و روسری‌بافی تأمین می‌کرد.

وی گفت: شهید لاجوردی زمانی که رئیس سازمان زندان‌ها بود، اهل کارآفرینی بود که در سازمان زندان‌ها هم برای زندانیان اشتغال‌زایی می‌کرد تا هم حرفه‌ای آموزش ببینند و هم صاحب شغل باشند.

استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: شهید لاجوردی در برخورد با منافقین جدیت تمام داشت و به نوعی می‌توان گفت، ایشان شهید سلیمانی زمان خود بودند. آن زمان شاید داعش در منطقه حضور نداشت اما داعشی‌های داخلی وجود داشتند که شهید لاجوردی خود را موظف به مبارزه با جبهه کفر و عناد می‌دانست. برخی از منافقین بعد از هم‌کلام شدن با شهید لاجوردی و تأثیرپذیری از شخصیت او، رفتارهای منافق‌گونه خود را کنار گذاشتند و برخی از آنها داوطلبانه عازم جبهه‌ها شدند و به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.

اسلامی با بیان اینکه شهید لاجوردی به خانواده بسیار اهمیت می‌داد، گفت: ایشان زمانی‌که در سازمان زندان‌ها حضور داشتند امکانات رفاهی برای زندانیان فراهم می‌کرد و شرایطی را در نظر گرفته بود که زندانیان زن و مرد زمانی را در خانواده‌هایشان سپری کنند تا مبادا کانون خانواده از هم بپاشد. همچنین شهید لاجوردی در این راستا زندانیان را تشویق می‌کرد که قرآن را حفظ کنند و در ازای حفظ قرآن آنها را از زندان آزاد می‌کرد.

وی افزود: شهید لاجوردی فوق‌العاده برای ارباب رجوع ارزش قائل بود و می‌گفت باید ارباب رجوع را تکریم کرد. یکی دیگر از ویژگی‌های شهید لاجوردی این بود که میز کار او هیچ‌گاه کشویی نداشت؛ زیرا اعتقاد داشت وقتی میزی دارای کشو باشد، قطعاً کار ارباب رجوع در روز بعد انجام خواهد شد و معتقد بود باید همان دقیقه درخواست ارباب رجوع انجام شود.

اسلامی به ساده‌زیستی شهید لاجوردی اشاره کرد و بیان داشت: با وجود اینکه شهید لاجوردی توان مالی داشت، اما فوق‌العاده ساده‌زیست بود و امکانات مالی خود را برای اسلام و انقلاب هزینه می‌کرد. او باور داشت که سبک زندگی مسئولان باید مطابق با حداقل‌های جامعه باشد.

اسلامی به مسئولان و وزاری احتمالی دولت سیزدهم توصیه کرد: اگر مدیران دولت سیزدهم ساده‌زیست باشند و انقلابی عمل کنند و معیارهای شهید لاجوردی را رعایت کنند، بعید است که مشکلی در کشور وجود داشته باشد.

وی سبک زندگی شهید لاجوردی را زاهدانه توصیف کرد و با بیان خاطره‌ای در این رابطه گفت: در یکی از روزهای ماه مبارک رمضان برای پاراف یک نامه نزد ایشان در منزلشان رفتم و من را به اصرار به داخل منزل بردند و از قضا سفره افطاری هم بر زمین پهن شده بود و یک قوطی تن ماهی، کمی نان و چای در سفره افطار شهید لاجوردی و همسرشان وجود داشت و حتی بعد از تحویل دادن شغل دولتی بلافاصله به زیرزمین خانه خود رفت و کارگاه نجاری و خیاطی خود را راه انداخت.

استاد دانشگاه به تواضع شهید لاجوردی اشاره و یادآور شد: قرار بر این بود گزارشگر ویژه حقوق بشر از زندان‌های ایران بازدیدی داشته باشد. آن زمان استکبار جهانی مدام می‌گفت در زندان‌های ایران شکنجه وجود دارد و شهید لاجوردی در پشت تریبون به افراد مذکور اجازه داد که با تک‌تک زندانیان گفتگو کنند تا مطمئن شوند که در زندان‌های ایران شکنجه انجام نمی‌شود و بعد بازدید انجام شد.

۱۴۰۰/۶/۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...