نسخه چاپی

تكرار ادعاهای مقامات عربی علیه ایران

امیر كویت، وزیر امور خارجه عربستان و دبیركل شورای همكاری خلیج‌فارس همزمان با برگزاری نشست سران شورا اتهاماتی را علیه ایران مطرح كردند.

به گزارش نمابه نقل ازایسنا، خبرگزاری کویت گزارش داد که شیخ‌ صباح‌الاحمد‌الصباح، امیر کویت در نشست سالانه شورای همکاری خلیج‌فارس در اظهاراتی بی‌اساس همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی را برای اطمینان یافتن از ایمنی نیروگاه بوشهر خواستار شد.

سخنان وی در حالی مطرح می‌شود که نیروگاه بوشهر کاملا تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار دارد و کلیه استانداردهای ایمنی در آن رعایت شده است.

وی مدعیانه از ایران خواست به مشاجرات جداگانه با اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس متشکل از عربستان، بحرین، قطر، امارات، عمان و کویت پایان دهد.

وی گفت که « از برادران‌مان در ایران می‌خواهیم به دعوت‌های ما برای پایان دادن به مسایل معوق میان کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس و ایران» یا «از طریق مذاکرات مستقیم یا توسل به داوری بین‌المللی» پاسخ دهند.

در عین حال خبرگزاری رویترز به نقل از سعودالفیصل، وزیر امور خارجه عربستان ایران به «دخالت» در امور داخلی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس متهم کرد و آن را «غیرقابل پذیرش» خواند.

الفصیل در بحرین این اظهارات بی‌اساس را مطرح کرد. بحرین میزبان نشست دو روزه سران شورای همکاری خلیج‌فارس است که روز دوشنبه آغاز شد.

هم‌چنین عبداللطیف راشد الزیانی، دبیرکل شورا نیز در مصاحبه‌ای با تلویزیون بحرین ضمن متهم کردن ایران به «مداخله» گفت که در نشست شورا علاوه بر این موضوع درباره موضوعات مختلفی از جمله بحران سوریه و یمن مذاکره می‌شود.

۱۳۹۱/۱۰/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...