نسخه چاپی

پایگاه‌های استكبار جهانی در منطقه بی‌خاصیت شده‌اند/ فرار مفتضحانه آمریكا از افغانستان

عکس خبري -پايگاه‌هاي استکبار جهاني در منطقه بي‌خاصيت شده‌اند/ فرار مفتضحانه آمريکا از افغانستان

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به فرار مفتضحانه آمریكا از افغانستان گفت: انقلاب اسلامی آنچنان عرصه را بر دشمن تنگ كرده كه امروز پایگاه‌های استكبار جهانی در منطقه بی خاصیت شده اند.


به گزارش نما، سردار قریشی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مراسم تودیع و معارفه جانشین رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: در بیانیه گام دوم که نقطه آغازین بلوغ انقلاب برای انجام اقدامات بزرگتر است خطاب اصلی رهبر انقلاب به جوانان بوده و امید اصلی ایشان برای تحقق آرمان‌های انقلاب در گام دوم به جوانان است.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه به نقش آفرینی جوانان در برهه‌های مختلف انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: تکیه اصلی امام برای پیروزی بر طاغوت بر جوانان بوده همچنین ما در جنگ توانستیم با نقش آفرینی جوانان دشمن را شکست بدهیم.

وی افزود: انقلاب اسلامی با کمک جوانان توانست از گردنه‌های متعدد عبور کند، جوانان چه در سطوح فرماندهان عالی دفاع مقدس و چه در بین نیروهای خط شکن و فنی توانستند نقش خود را در جنگ و پیشرفت انقلاب اسلامی ایفا کنند.

قریشی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب نیز چه در زمان مبارزه با طاغوت و چه در برهه کنونی که پرچم رهبری آزادگان جهان را بر دوش می‌کشند همواره بر ضرورت استفاده از ظرفیت جوانان تاکید و بر این ظرفیت تکیه کرده اند، افزود: در بیانات رهبر معظم انقلاب همواره مورد توجه بوده و از جایگاه برجسته‌ای برخوردار هستند.

وی اضافه کرد: بسیج همواره در مسیر تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی پیشگام بوده و در خط مقدم نبرد با دشمن قرار داشته و به تعبیر رهبر معظم انقلاب بسیج پاره تن ملت است و همواره توانسته در راس فضائل قرار بگیرد.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: بسیج در عرصه‌های مختلف انقلاب پیشگام بوده و بار رفع نیازهای انقلاب را بر دوش کشیده است.

قریشی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب همواره به بدنه بسیج دانشجویی یک عنایت ویژه داشته و البته انتظارات بالایی نیز در بیانات ایشان نسبت به بسیج دانشجویی نهفته است.

وی گفت: رهبر انقلاب از عمق وجود به بسیج و بسیج دانشجویی عشق می‌ورزند و به این مجموعه‌ها علاقه‌مند هستند، ایشان باور دارند که بسیج می‌تواند با کمک بسیج دانشجویی گره از مشکلات کشور باز کند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین به نقش امام خمینی در تربیت جوانان دینی و انقلابی اشاره کرد و افزود: به تعبیر رهبر انقلاب فتح الفتوح امام تربیت جوانان دینی و انقلابی بوده است و انقلاب اسلامی با تکیه بر این ظرفیت توانسته است بر تمام فشارها، توطئه‌ها و اقدامات دشمن فائق بیاید و دشمن را از داخل مرزهای کشورمان به هزاران کیلومتر دورتر براند و جای پای آن‌ها را در منطقه و فرامنطقه قطع کند و به دفاع از جغرافیای مقاومت بپردازد.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی آنچنان عرصه را بر دشمن تنگ کرده که امروز پایگاه‌های استکبار جهانی در منطقه بی خاصیت شده اند به گونه‌ای که ولد نامشروع آن‌ها یعنی اسرائیل که روزی ادعای نیل تا فرات را داشت امروز تامین امنیت خود را با ایجاد دیوارهای شش متری و هشت متری در شهرک‌های صهیونیست نشین جستجو می‌کند.

قریشی افزود: بعد از شکست استکبار جهانی در عراق و سوریه امروز شاهد فرار خفت بار آمریکا در افغانستان هستیم تا جایی که حتی این کشور نتوانست سربازان خود را طی یک برنامه ریزی از افغانستان خارج کند.

قریشی اظهار داشت: تمام کشورهایی که به پشتیبانی آمریکا امیدوار بودند مشاهده کردند که این کشور حتی نتوانست مزدوران خود را در افغانستان نجات دهد. فرار مفتضحانه آمریکا این پیام را به مزدوران منطقه‌ای این کشور از جمله اسرائیل می‌دهد که آن‌ها باید برای تامین امنیت شان متکی به خود باشند اگرچه این توانایی را ندارند و این به خاطر دستاوردهای علمی و فنی انقلاب اسلامی است.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: زمانی که کشورمان مورد هجوم رژیم صدام قرار گرفت دشمن به تحریم همه جانبه و محاصره ما پرداخت و مانع تامین نیازهای کشورمان شد، اما امروز هدف اصلی دشمن از تحریم و محاصره ما این است که اجازه ندهد دیگر کشورها از ظرفیت‌های علمی و فنی و عمرانی ایران بهره‌مند شوند و همواره از این حیث مدام نگرانی خود را از دستیابی دیگر کشورها به تجهیزات مدرن ایران اعلام می‌کند.

وی با بیان اینکه امروز دشمن برای انجام توطئه‌های بزرگتر علیه کشورمان از ابزار جنگ فرهنگی و نرم استفاده می‌کند، تصریح کرد: بسیج دانشجویی در مقابله با جنگ فرهنگی و جنگ نرم دشمن دارای یک وظیفه اساسی است و از این رو باید در این جنگ با بهره گیری از تدابیر رهبر معظم انقلاب به وظایف خود به درستی عمل کند تا در این عرصه نیز به موفقیت‌های بزرگ دست پیدا کنیم.

قریشی اضافه کرد: بسیج دانشجویی می‌تواند با روحیه آرمان خواهی، عدالت طلبی و تحول خواهی مطالبات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب را محقق کند و این مستلزم این است که دچار سستی و خمودگی نشود و با همان روحیه بسیجی در دفاع مقدس در تمام عرصه‌ها حضور یابد و نسبت به اتفاقات کشور، دانشگاه و منطقه بی تفاوت نباشد و ضمن شناخت دشمن بداند که باید چه اقدامات و چه سلاح‌های برنده‌ای را در مقابله با دشمنان به کار گیرد.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین به تدوین و ابلاغ سند اعتلای بسیج اشاره کرد و افزود: سند اعتلای بسیج یک سند اجرایی برای اجرای بیانیه گام دوم انقلاب است با این وجود ما می‌توانیم با بهره گیری از این سند در مسیر تحقق اهداف انقلاب و فرامین رهبر معظم انقلاب گام برداریم.
منبع: فارس

۱۴۰۰/۶/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...