نسخه چاپی

وقتی‌استاندار مصوبه دولت را اجرا نمی‌كند!

از سال ۸۸ كه رئیس‌جمهور در سفر سوم خود به استان خراسان رضوی موضوع پایتخت معنوی ایران اسلامی و "زیارت" را مطرح كرد و با حضور نمایندگان مجلس و دولت مورد بحث و بررسی قرار گرفت مدت‌ها می‌گذرد اما با تغییر استاندار خبرهای تازه‌ای به گوش می‌رسد.

به گزارش نمابه نقل از جوان‌آنلاين، "تشکیل کارگروه زیارت و تخصیص اعتبار به این موضوع، تنها مصوبه دولت دهم است که همزمان با حضور ۱۷۰ نفر از نمایندگان در تاریخ ۸/۸/۸۸ در روز میلاد امام رئوف (ع) به تصویب رسید".


پس از تصویب کارگروه زیارت توسط هیئت وزیران، از آن به بعد این کارگروه به ریاست معاون اول رئيس‌جمهور تشکیل جلسه داد و مصوبات آن در محور تصمیمات رئیس جمهور و هیئت وزیران قرار گرفت.


گفتني‌ است در جلسه سوم این کارگروه در تاریخ ۱۳/۱۰/۸۹ معاونتی به نام معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائرین ایجاد و به تصویب این کارگروه رسید.


همچنين ایجاد معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائرین، پس از یک سال توسط معاونت توسعه مدیریت و سرمایه نیروی انسانی ریاست‌جمهوری و وزارت کشور ابلاغ شد.


چهار ماه پیش از تغییر استاندار سابق، حجت‌الاسلام ناصری‌پور با حکم سرپرستی این معاونت در جلسه شورای اداری استان معارفه شد اما پس از تغییر عجولانه و جنجالی استاندار خراسان رضوی سخنانی تامل انگیز از استاندار جدید در مورد این کارگروه به گوش می رسد!


روز شنبه هفته جاری استاندار فعلی خراسان رضوی طی مصاحبه‌ای با روزنامه خراسان علی رغم مصوبات کارگروه زیارت و تاکید وزیر کشور در روز معارفه استاندار جدید، مدعی شد که این معاونت اجازه فعالیت ندارد و باید ساختار و زیر مجموعه آن تکمیل شود و بعد حکم معاون جدید را ابلاغ کنیم.


اكنون سوالی که به ذهن می رسد آن است كه اين اقدامات به چه منظوري انجام مي‌شود و آيا استانداري نبايد بر اساس قانون مجري مصوبات هيئت دولت در استان باشد؟


شنيده‌ها حاكي از آن است كه چنين اقداماتي در دستور كار ليدر جريان انحرافي قرار دارد تا معاونت زیارت را تضعیف كرده و بیم آن می‌رود هزينه این معاونت در راستای اهداف انتخاباتی باشد.

۱۳۹۱/۱۰/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...