نسخه چاپی

آزادی برخی از متهمان ارزی

رئیس كمیسیون اصل ۹۰ از مخالفت این كمیسیون با قرائت گزارش اخلالات ارزی، جلسه ویژه با رئیس كل بانك مركزی و آزادی تعدادی از اخلالگران ارزی خبر داد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، علی پورمختار رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند بررسی گزارش این کمیسیون در خصوص نوسانات بازار ارز اظهار داشت: در آخرین جلسه کمیسیون اصل ۹۰ در هفته گذشته، به منظور قرائت گزارش کمیسیون درباره نوسانات ارزی در صحن علنی رأی‌گیری شد، اما اعضای کمیسیون با قرائت این گزارش در صحن مخالفت کردند.

وی ادامه داد: همچنین از آنجا که مسئولیت تنظیم بازار ارز بر اساس قوانین و مقررات با بانک مرکزی است لذا از رئیس کل بانک مرکزی دعوت کردیم تا در کمیسیون اصل ۹۰ حاضر شده و توضیحات و دیدگاه‌های خود در خصوص یافته‌های کمیسیون را بیان کند.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه این جلسه آخر هفته جاری برگزار می‌شود، گفت: پس از این جلسه و مطرح شدن نظرات بانک مرکزی کمیسیون اصل ۹۰ یک جمع‌بندی انجام خواهد داد و احتمال دارد پس از آن بخشی از گزارش قابلیت قرائت در صحن علنی را پیدا کند البته گزارشی از این جلسه و جمع‌‌بندی کمیسیون اصل ۹۰ در این باره به هئیت رئیسه داده خواهد شد.

پورمختار درخصوص برخی استعلامات این کمیسیون از برخی دستگاه‌ها یادآور شد: گزارش کمیسیون اصل ۹۰ از مدتی قبل آماده شده بود اما برای استفاده از برخی فعالیت‌ها و کارکردها به دستگاه‌های نظارتی نامه ارسال کردیم تا اگر نکته و مطلبی در این خصوص دارند، مطرح کنند البته نظری از این دستگاه‌ها به دست ما نرسید. وی در ادامه به دستگیری ۹۰ اخلالگر بازار ارز نیز اشاره کرد و با بیان اینکه این دستگیرشدگان از سیستم بانکی و دستگاه‌های دولتی نبوده‌اند، گفت: برخی از این بازداشت‌شدگان که از دلالان و صرافان بودند، با قرار وثیقه آزاد شده‌اند و برخی نیز هنوز در بازداشت هستند؛ عمده این اخلالگران در آشفتگی‌های بازار نقش داشتند و دست به سوءاستفاده‌ زده بودند که نیروهای امنیتی با شناسایی این افراد با آنها برخورد کردند.

۱۳۹۱/۱۰/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...