نسخه چاپی

بهترین راه غلبه بر كرونا/ قدرت تكثیر ویروس در جوامع مختلف

عکس خبري -بهترين راه غلبه بر کرونا/ قدرت تکثير ويروس در جوامع مختلف

دبیر كمیته علمی كشوری كووید ۱۹، گفت: دلتا بیشتر تكثیر و گسترش می‌یابد و حتی با چسبیدن ویروس‌ها به هم امكان از بین بردن بافت را دارد.


به گزارش نما، عاطفه عابدینی، درباره ویژگی‌های سویه ویروس دلتا، افزود: با ویروسی مواجه هستیم که بیشتر تکثیر می‌شود، بیشتر گسترش می‌یابد، و بیشتر انسان‌ها را درگیر می‌کند. حتی با چسبیدن ویروس‌ها به هم امکان از بین بردن بافت را دارد.


وی ادامه داد: برای مقابله با این ویروس باید اقدامات زیادی انجام دهیم و کل جهان برای این موضوع باید برنامه داشته باشند.


عابدینی گفت: با توجه به تهدید مجدد ویروس در جهان، بهترین راه غلبه بر ویروس کرونا، واکسینه کردن درصد بالایی از جمعیت در کشورهای جهان در کنار رعایت و اجرای تمام شیوه نامه‌های بهداشتی است. اما لازم است کارهای دیگری مانند بیماریابی سریع هم انجام دهیم که طرح شهید سلیمانی نمونه موفق آن است.

وی درباره دلیل قدرت متفاوت سرایت این ویروس در جوامع مختلف، افزود: قدرت انتشار ویروس در جوامع مختلف به علت ماهیت پیچیده ویروس، روش ارتباط افراد جامعه با یکدیگر و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و شرایط دمایی و رطوبت هوا می‌تواند متفاوت باشد.

دبیر کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ درباره تأثیر مراکز درمانی بستری موقت، گفت: یکی از کارهایی که برای مدیریت تخت‌های بیمارستان‌ها باید انجام می‌شد، کلینیک‌های بستری موقت بود که البته درمان سریع‌تر و در دسترس‌تر را برای بیماران تأمین می‌کرد، بر اساس استعلام از مراکز درمانی این اقدام از تأثیر خوبی در مقابله با کرونا برخوردار بود.
منبع: مهر

۱۴۰۰/۶/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...