نسخه چاپی

بازداشت یك وبلاگ نویس یهودی در اسراییل

یك وبلاگ نویس یهودی به خاطر افشای تعداد حقیقی كشته های ارتش در وبلاگش بازداشت شد.

به گزارش نما به نقل از قدس، پلیس نظامی رژیم صهیونیستی وابسته به ارتش این رژیم یک وبلاگ نویس اسراییلی به نام " اشتون" که در وبلاگ خود اطلاعات محرمانه ای را در مورد تعداد حقیقی کشته های ارتش صهیونیستی منتشرکرده بود بازداشت و تحت بازجویی قرار داد.

کانال10 تلویزیون اسراییل با انتشار این خبر گزارش داد که این اقدام پلیس اسراییل نشان می دهد که مقامات ارشد تلاش می کنند تعداد حقیقی کشته های ارتش را پنهان نگهدارند.

ماجرای بازداشت این وبلاگ نویس یهودی از انجا شروع می شود که 10 روز پیش این وبلاگ نویس یک پژوهش مطبوعاتی را بر روی وبلاگش منتشر می کند و در آن از بازداشت و بازجویی اش توسط پلیس نظامی وابسته به ارتش و پلیس انتظامی خبر می دهد. او در وبلاگش نوشت که پلیس و ارتش اسراییل می خواستند بدانند که منابع این تحقیق از کجا بوده است و هویت این منبع چیست..

وی در وبلاگش تعهد داد که پلیس نظامی هرگز نخواهد توانست منابع حقیقی این پژوهش در درون ارتش را از طریق وی شناسایی کند.

باراک رابید گزارشگر روزنامه صهیونیستی در همین رابطه با کانال 10 تلویزیون اسراییل گقتگویی کرده و گفت که به اتفاق عاموس هرئیل ستون نویس هاآرتض در باره قضیه اشتون تحقیقی انجام دادیم و متوجه شدیم که وی در آن پژوهشش اطلاعاتی را در باره دو موضوع بسیار مهم ارتش منتشر کرده است یکی در رابطه با حوادث مربوط به خودکشی ها در ارتش و دیگری در باره برنامه های مجلس یادبود سربازان کشته شده در ارتش.

وی گفت: این وبلاگ نویس در پژوهش خود تاکید کرده بود که اطلاعاتش مستند به معلوماتی است که از داخل ارتش به او رسیده است. وی همچنین در پایان پژوهش خود با استناد به مدارکی مستند اینگونه نتیجه گیری کرده بود که تعداد حقیقی کشته های ارتش اسراییل چه در جنگ و چه پدیده خودکشی به مراتب بیشتر از آن چیزی است که گزارش داده می شود.

رابید تصریح کرد: پژوهش مطبوعاتی که این وبلاگ نویس در وبلاگش منتشر کرده یک تحقیق حرفه ای است و مبتنی بر معیارهای روزنامه نگاری است . حتی مدارکی که او در این تحقیق به آنها استناد کرده و راههای دستیابی اش از درون ارتش نیز با این معیارها همخوانی دارد و لذا ارتش حق نداشت وی را احضار و تحت بازجویی قرار دهد.

۱۳۹۱/۱۰/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...